مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع سیل گفت: سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری در استان سمنان احصا شده است.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ 03 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، کمال طاهریان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان بعدازظهر امروز در حاشیه نشست کمیته استانی راهبری کنترل و کاهش خطر سیل سمنان با بیان اینکه این کمیته استانی ذیل کمیته ملی راهبری کنترل و کاهش خطر سیل در استان تشکیل شده است، اظهار کرد: در حوزه استان سمنان مقرر شد دستگاه‌های متولی امر نسبت به اجرای تکالیفی که بر اساس قانون به عهده آن‌ها قرار داده شده است، اقدام کنند.

وی بیان کرد: یکی از نکات مهمی که در حوزه استان سمنان باید به آن اشاره کرد، موضوع سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری است که این سازه‌ها از سوی شرکت آب منطقه‌ای سمنان شناسایی و احصا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه تعداد ۱۸۷ مورد سازه تقاطعی فاقد آبگذری از سوی شرکت آب منطقه‌ای سمنان احصا شده است، اضافه کرد: این مطالب و آمار‌ها در اختیار دفتر مدیریت بحران قرار گرفت و پس از آن برای اجرا به دستگاه‌های مربوط ابلاغ شده است.

طاهریان گفت: امیدواریم تا با اختصاص اعتبار و ابلاغ انجام‌شده و تکالیف قانونی که به عهده دستگاه‌ها قرار دارد، روند رفع مشکل این سازه‌های تقاطعی فاقد آبگذری تسریع شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های بارشی که از سوی سازمان هواشناسی کشور برای پاییز و زمستان امسال صورت گرفته است و پیش‌بینی بارش‌های خوبی در این ۲ فصل را خواهیم داشت؛ از این رو تکالیف دستگاه‌های اجرایی مرتبط احصا و در قالب بخشنامه و تذکر در این جلسه نیز مطرح شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث غیرمترقبه در قالب ابلاغیه از سوی سازمان مدیریت بحران کشور به استان ابلاغ و به دستگاه‌های ذی‌ربط اطلاع‌رسانی شده است.

طاهریان اضافه کرد: در نخستین جلسه ستاد پشتیانی هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که به ریاست استاندار سمنان در این هفته تشکیل می‌شود، موضوع اقدامات پیشگیرانه برای وقوع سیل با تأکید بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: بخشی از مشکلات اجرا نشدن برخی از طرح‌ها مرتبط به اعتبار است که این مهم در قالب پروژه‌های پیشنهادی برای کاهش خطر سیل و پیشگیری از حوادث و سوانح جمع‌بندی و به سازمان مدیریت بحران کشور منعکس شده است و امیدواریم این سازمان توجه ویژه به استان سمنان در حوزه تأمین اعتبارات داشته باشد تا گشایشی برای دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه در حوزه حوادث مثل سیل و بارندگی‌های که در فصل پاییز و زمستان داریم، صورت گیرد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار