استان اصفهان از ظرفیت بالایی در بخش علم و فناوری برخوردار است.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱ 02 October 2023

 استاندار اصفهان در برنامه شب فرهنگی "به اصفهان رو" در حاشیه برگزاری جایگاه علمی مصطفی (ص) گفت: استان اصفهان با حدود ۱۴۰ مجموعه دانشگاهی و ۲۰۰ هزار دانشجو و بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی و همچنین با بیش از ۵۰ پارک علم و فناوری ظرفیت‌های خوبی را برای خدمت به جامعه رشد تکنولوژی فراهم آورده است.
سید رضا مرتضوی با اشاره به اینکه استان اصفهان با وسعت بیش از صد هزار کیلومتر مربع و جمعیت معادل ۵ و نیم میلیون نفر جز استان‌های تاثیر گذار در ایران اسلامی است، گفت: اصفهان دارای ۲۸ شهرستان، ۱۱۴ شهر و بیش از ۹۰۰ روستا است که آثار تاریخی، فرهنگی و هنری متعددی را در دل خود جای داده است.
استاندار اصفهان افزود: اصفهان استانی است با ظرفیت‌های گردشگری و آثار تاریخی، تمدنی، فرهنگی و هنری فراوان و با ظرفیت‌های اقتصادی گسترده و در حوزه‌های مختلف شرکت‌های دانش بنیان، واحد‌های صنعتی بزرگ و کوچک و حوزه‌های کشاورزی ظرفیت‌های متعددی را دارد.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار کارخانه صنعتی و واحد تولیدی در اصفهان فعالیت می‌کنند که در ۷۲ شهرک صنعتی استقرار دارد، گفت: این استان با حدود ۱۴۰ مجموعه دانشگاهی و ۲۰۰ هزار دانشجو و بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی و همچنین با بیش از ۵۰ پارک علم و فناوری ظرفیت‌های خوبی را برای خدمت به جامعه بشری و تعالی و رشد تکنولوژی فراهم آورده است.
استاندار اصفهان گفت: اصفهان شهر موزه‌ای است که در سال ۲۰۰۶ در اجلاس روسای فرهنگ کشور‌های اسلامی پس از مکه مکرمه به عنوان دومین پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد.
سید رضا مرتضوی افزود: از حدود ۶۰۰ رشته صنایع دستی شناخته شده در دنیا، حدود ۲۰۰ رشته در اصفهان ثبت شده است و به همین دلیل در سال ۲۰۱۵ توسط یونسکو به عنوان شهر خلاق صنایع دستی دنیا معرفی شده شد.

برچسب ها: جایزه مصطفی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار