به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس، نمایشگاه محصولات دانش بنیان وفناوری‌های پیشرفته ایران و شانزدهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت، گاز وپتروشیمی به مدت چهار روز از ۱۶ تا ۱۹ مهرماه در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ 07 October 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محسن نهاوندی در یک نشست خبری که با حضور مجریان دو نمایشگاه فوق برگزار شد، بیان کرد: همزمانی نمایشگاه محصولات دانش بنیان وفناوری‌های پیشرفته ایران با شانزدهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت، گاز وپتروشیمی را به فال نیک می‌گیریم و در این راستا نشست‌هایی مشترک برای هم‌افزایی فعالان دو حوزه پیش‌بینی شده است.

صاحبی، مدیرعامل شرکت توسعه فناوری مهر ویژن و مجری نمایشگاه محصولات دانش بنیان وفناوری‌های پیشرفته ایران نیز در ادامه این نشست بیان کرد: این نمایشگاه صبح فردا یکشنبه ۱۶ مهرماه ساعت ١٠:٣٠ صبح افتتاح و به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه ساعت بازدید از این نمایشگاه از ١٠:٣٠ صبح تا ١٧ بعدازظهر اعلام شده، گفت: این نمایشگاه با حضور ۹۰ شرکت دانش بنیان و فناور برگزار می‌شود.

به گفته صاحبی، این نمایشگاه با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

او همچنین کمک به تجاری سازی محصولات دانش بنیان را مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: با همکاری مجری نمایشگاه صنعت نفت، تلاش خواهد شد نشست‌های تبادلی برای شرکت‌های دانش بنیان برگزار شود.

صاحبی خاطرنشان کرد: رویداد‌های موثری در حاشیه این نمایشگاه از جمله؛ رویداد‌های ارائه نیاز صنایع فارس، پنل هم اندیشی و اشتراک تجربه در حوزه صادرات و بین‌المللی سازی محصولات دانش بنیان، نشست جذب سرمایه در حوزه نانو، نشست معرفی نوآوری‌های ساختمان و... برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه در این نمایشگاه، صنایع و دانشگاه‌های کشور عراق هم شرکت خواهند کرد، گفت: تلاش می‌شود هیات‌های تجاری از کشور‌های همسایه در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

صاحبی همچنین با بیان اینکه این نمایشگاه درسه سالن برگزار می‌شود، افزود: به جر استان فارس، شرکت‌های دانش بنیان و فناور از استان‌های یزد، اصفهان، کرمان و تهران نیز در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

او تصریح کرد: نسبت به تعرفه نمایشگاه‌های بین‌المللی، نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان از تخفیف خوبی برخورار شده است.

سیما حسینی، مدیرعامل شرکت پورچیستا نوین و مجری شانزدهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت و گاز وپتروشیمی نیز بیان کرد: این نمایشگاه همزمان با نمایشگاه محصولات دانش بنیان وفناوری‌های پیشرفته ایران از ۱۶ تا ۱۹ مهرماه برگزار می‌شود.

او ادامه داد: از آنجا که شیراز پتانسیل خوبی به لحاظ موقعیت‌های نفتی دارد، برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تبادل اندیشه شرکت‌های فناور در این حوزه خواهد بود.

حسینی با اشاره به رتبه چهارم ایران در صنعت نفت و رتبه دوم در حوزه گاز دنیا، گفت: این نمایشگاه فرصت خوبی برای ایجاد تعامل اقتصادی، فنی و سرمایه گذاری به ویژه در حوزه پتروشیمی است.

او ادامه داد: این نمایشگاه در متراز ۲۵۰۰ مترمربع با حضور ۶۰ شرکت پیش‌بینی شده است.

به گفته حسینی، بیش از ۵۶ درصد از شرکت‌های شرکت کننده در این نمایشگاه از استان فارس هستند و مابقی مربوط به استان‌های اصفهان، تهران و خراسان رضوی است.

او یادآور شد: شرکت‌های شاخصی چون؛ زاگرس جنوبی، کولر هوایی آبان، فراسان، ساختمان نصر و ... در این نمایشگاه حضور دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار