روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران اعلام کرد: مجموع ذخیره آب سدهای استان تهران (لتیان، امیرکبیر، طالقان، لار و ماملو) به ۳۷۲ میلیون مترمکعب رسید.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶ 11 October 2023

به گزارش تابناک تهران، حجم سدهای استان تهران اکنون ۳۷۲ میلیون مترمکعب است که این میزان در سال گذشته ۳۷۱ میلیون متر مکعب برآورد شده بود.

این گزارش می افزاید: همچنین شهریور ماه سال جاری با یک و نیم میلیمتر بارندگی، نقطه پایان بر سال آبی بود که استان تهران با ۱۹۷.۹ میلی متر بارش ، با کاهش ۳۰.۴ درصدی بارش ها، سومین سال پیاپی را با کمبود قابل توجه میزان رواناب های سطحی حاصل از بارش پشت سر گذاشت.

در این گزارش آمده است: بر اساس نتایج اطلاعات دریافتی از شبکه ایستگاه های تبخیر سنجی و ترسیم منحنی هم دما، ۲۲ روز ابتدایی شهریورماه سال جاری با تداوم افزایش دمای یک تا ۲ درجه ای نسبت به دوره نرمال، شهریورماهی شرایط دشوار آب وهوایی را برای شهروندان استان تهران، ثبت کرد.

این گزارش آورده است: اگر چه دهه پایانی این ماه، میل به سازگاری دمایی و با توقف روند افزایشی دما، روزهای خنکی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بلند مدت، سپری کرد، اما میانگین دمای استان در شهریورماه امسال با ۲۵.۲ درجه سانتیگراد در مقایسه با میانگین دمای ۲۴.۳درجه سانتیگراد شهریورسال گذشته و ۲۳.۹ درجه سانتیگراد میانگین بلندمدت، به ترتیب با افزایش ۰.۹ و ۱.۳ درجه ای دما مواجه شد.

بر اساس این گزارش طبق نقشه های هم تبخیر ترسیمی، میزان تبخیر شهریورماه در گستره استان، ۲۹۷.۶ میلیمتر محاسبه شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با ۱۰.۴ درصد افزایش تبخیر روبرو بوده ایم.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: مدیریت و اصلاح الگوی مصرف آب با توجه به کمبود نزولات آسمانی و خشکسالی‌های پی در پی همچنان در بخش های مختلف بویژه بخش های کشاورزی، صنعتی و خانگی توصیه می شود.

 حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار