معاون سیاسی وزیر کشور گفت: پیش ثبت نام موضوعی برای صحت‌سنجی مدارک ارائه شده است و تائیدی بر رد یا تائید صلاحیت و قطعیت نامزدی انتخابات نیست؛ ۲۷ مهرماه ثبت نام نهایی داوطلبان آغاز می‌شود و بعد احراز صلاحیت برابر قانون انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸ 11 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، سیدمحمدتقی شاهچراغی امروز در نشست فصلی ایران قوی ۵ (فرمانداران و بخشداران استان کرمان) اظهار کرد: مدیری باید در این دولت کار کند که با دغدغه‌ها و خواسته‌های به حق مردم همراهی کند.

وی در ادامه بیان کرد: ما در شرایطی هستیم که زمینه را برای یک حقیقت تاریخی و قرآنی فراهم می‌کنیم (ظهور ولیعصر عجل الله تعالی فرجه) و این فقط و فقط با کار و تلاش در میدان محقق می‌شود و هر فرد در جایگاه خود باید این نقش را ایفا بکند.

شاهچراغی با بیان اینکه باید بدانیم همه ما مسؤول و پاسخگو هستیم، تصریح کرد: در فضای تقابل سنگینی با استکبار قرار داریم و شهدای ما معادلات قدرت در دنیا را به هم زده و ایران قوی را محقق کردند.

معاون وزیر کشور ادامه داد: ریشه‌های انقلاب اسلامی خیلی قوی است و بیدی نیست که به هر بادی بلرزد. اما فضای رسانه‌ای دشمن به گونه‌ای شده که برخی از ما نیز در این فضا قرار می‌گیریم و فکر می‌کنیم وضعیت جور دیگری است.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی بیان کرد: واقعیتی که در چند روز اخیر اتفاق افتاد، در طول تاریخ ۷۰ ساله دولت فلسطین اتفاق بی‌نظیری است.

شاهچراغی گفت: شهیدان ما از ابتدای انقلاب تاکنون به تاسی از مکتب عاشورا ازخودگذشتگی کردند و پیام عاشورا در این مقطع از تاریخ خدمت به مردم است و باید در نقاط مختلف کشور به مردم خدمت کنیم.

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به حادثه ۲۵ شهریور سال گذشته اظهار کرد: دشمنان با فضاسازی و هزینه زیاد، کار را سخت کردند و مردم چقدر اذیت شدند. امسال در سالگرد این خانم هم برنامه‌ریزی‌های متعدد و فراوان با رویکرد خشن‌تر وسازماندهی شده‌تر و پیچیده‌تر داشتند.

وی افزود: دشمن تمام قد ایستاده بود کشور را به سمت جنگ مسلحانه داخلی بکشاند و آمریکا و اسرائیل در غرب و شرق کشور افرادی را آموزش داده، مواد منفجره و سلاح فرستادند و برای آن‌ها فرقی نمی‌کرد اینکه مردم عادی، مخالف و موافق نظام است، اما با اقداماتی که صورت گرفت، به لطف الهی توانستیم از این مسائل عبور کنیم.

معاون وزیر کشور با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات در انتخابات اظهار کرد: دشمن برای انتخابات برنامه‌ریزی و برای کاهش مشارکت مردم تلاش می‌کند و به دنبال ایجاد اختلال در روند اجرای انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بحمدالله هرچه برابر قانون جدید انتخابات تکلیف شده بود، به انجام رسیده، تصریح کرد: پیش ثبت نام موضوعی برای صحت‌سنجی مدارک ارائه شده است و تائیدی بر رد یا تائید صلاحیت و قطعیت نامزدی انتخابات نیست؛ ۲۷ مهرماه ثبت نام نهایی داوطلبان آغاز می‌شود و بعد احراز صلاحیت برابر قانون انجام خواهد شد.

شاهچراغی خطاب به فرمانداران و بخشداران بیان کرد: مراقبت کنید در روند برگزاری انتخابات اختلال به وجود نیاید و مسائل را مدیریت کنید؛ باید با خدمت بیشتر تلاش دشمن را خنثی کنیم.

وی با اشاره به القاء مهندسی انتخابات که از منافقین آغاز شد، اظهار کرد: فرآیند انتخابات در ایران به نحوی است که کسی نمی‌تواند مهندسی بکند و در دوره‌های مختلف افراد متنوع از انتخابات بیرون آمدند و باور ما این است انتخابات در هر دوره‌ای که برگزار شده، غیرسالم نبوده است.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه انتخابات و رای مردم حق‌الناس است، گفت: هیچ نسبتی با هیچ کاندیدایی در برگزاری انتخابات نداریم و هرکدام از ما باید رای بدهیم و حتما به فردی تمایل داریم، اما به عنوان مجری انتخابات نباید از هیچ نامزدی طرفداری بکنیم و این خط قرمز ماست.

وی افزود: به لحاظ قانونی موظف هستیم با استفاده از ظرفیت‌ها اطلاع رسانی صورت بگیرد و باید از ظرفیت‌های ملی، استانی، معتمدین و گروه‌های جهادی برای ترغیب مشارکت در انتخابات استفاده کنیم.

شاهچراغی با اشاره به اینکه کار خوب ما موجب اقبال مردم می‌شود و همه کار‌ها هم الزاما بزرگ نیست، تصریح کرد: بخشی کار‌های جاری مردم است و برخی موارد مطرح شده در این جلسه توسط فرمانداران در استان قابل حل است و برخی باید در سطح ملی توجه شود.

معاون وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه مردم خودشان برگزارکننده انتخابات هستند، گفت: هیأت‌های اجرایی از معتمدین هستند و حدود ۸۰۰ هزار نفر از مردم پای صندوق‌های رای و در شعب اخذ رای در روز انتخابات خواهند بود و این عدد به جز افرادی است که در فرمانداری و استانداری مستقر خواهند بود.

وی بیان کرد: باید با قوت انتخابات انجام بشود به ویژه در استان کرمان که استان شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهداست، شهیدانی مانند حاج حسین بادپا که فردی باصلابت شجاع و نترس بود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار