آزاد راه شیراز- اصفهان، امروز با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵ 12 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: قطعه اول تا ششم آزادراه شیراز-اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر با هزینه ۲۵ هزار میلیاردتومان امروز به بهره‌برداری رسید تا بخشی از تلاش جمهوری اسلامی ایران برای احیای این مسیر مهم ملی و بین‌المللی از بندر انزلی در شمال به جنوب کشور، محقق شود.

آزادراه شیراز- اصفهان به دو قسمت تقسیم شده است که یک قسمت آن از شیراز تا ایزدخواست و قسمت دیگر آن از ایزدخواست تا اصفهان است.
محور ایزدخواست تا اصفهان به طول ۱۱۶ کیلومتر حدفاصل شهرضا - سه راهی مبارکه - ایزدخواست در دست مطالعه است و طبق برنامه زمانی تعیین شده، ساخت آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

با افتتاح آزاد راه شیراز- اصفهان، مسیر این دو شهر، ۱۳۴ کیلومتر کاهش و سالانه ۱۳۶ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

پل سردار سلیمانی به طول ۲۶۴ متر یکی از پل‌های خاص این مسیر آزادراهی است که در قطعه ۳ روی دره رودخانه سپیدرود به عنوان مرتفع‌ترین پل آزادراهی ساخته شده است.

عملیات اجرایی این پل با اتکا به توان داخلی در ۴۸ ماه به طول انجامیده است. همچنین در طول مسیر ۱۰ مجتمع خدمات رفاهی برای رفاه حال مسافران این مسیر ساخته شده است.
بر اساس اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل، کریدور آزادراهی شمال – جنوب کشور به منظور ارتباط دریای‌خزر به خلیج‌فارس طراحی شده و در دست اجراست. این کریدور از بندرانزلی آغاز و پس از عبور از شهر‌های رشت، قزوین، تهران، اصفهان و شیراز به بندر عسلویه منتهی می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار