بازرس کل استان قزوین گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیشترین شکایات مطرح شده در بازرسی به ترتیب مربوط به شهرداری قزوین، ادارات پست، منابع طبیعی و آبخیزداری، ثبت استاد و املاک، صمت، آب منطقه‌ای، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب و بنیاد مسکن بوده است.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲ 12 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، سعید اقبالی در نشست خبری که صبح امروز در سالن اجتماعات اداره کل بازرسی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی وظیفه سازمان بازرسی نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قانون توسط دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌ها است.

وی افزود: در این راستا نظارت را به دوره قبل و بعد از اقدامات دستگاه‌ها تقسیم می‌کنیم. پیش از اقدامات تذکر و نکات را ارائه می‌دهیم، در حین اقدامات ورود پیدا می‌کنیم و بعد از اقدامات نیز با بررسی و نظارت اگر تخلف و جرمی صورت بگیرد به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهیم و تا حصول نتیجه پیگیری میکنیم و اگر تخلف و جرمی نباشد اخطار می‌دهیم تا در مدار قانون باشند.



بازرس کل استان قزوین ادامه داد: در یک سال اخیر حدود ۹۵ پرونده موردی و ۳۶ پرونده برنامه‌ای تشکیل شده است که از این تعداد، ۳۶ مورد گزارش اختصاصی جهت اصلاح امور، ۴۳ گزارش اختصاصی در حوزه تخلفات و ۲۱ گزارش در بخش کیفری تشکیل شده است.

اقبالی از ثبت ۱۶۹۳ مورد شکایت در سامانه‌های سازمان بازرسی و ملاقات‌های عمومی و ... خبر داد و تصریح کرد: امسال به همت سازمان بازرسی کل کشور، سامانه‌های هوشمند از جمله سامانه هاتف طراحی شده است که به شکایت‌های مردم رسیدگی می‌کنند و دستگاه شکایت شده مکلف است ظرف مدت یک ماه جواب شکایت ارباب رجوع را بدهد و اگر در این مدت پاسخی داده نشود از سوی سامانه اخطاری برای آن‌ها ارسال می‌شود.

این مسوول عنوان کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال ۵۲ مورد ارسال گزارش هشداری را داشته ایم و آمار نسبت به میزان سال گذشته افزایش پیدا کرده است و در این بین لازم به ذکر است اگر دستگاهی هشداری دریافت نکرده به منزله فعالیت کاملا قانونی نیست.

بازرس کل استان قزوین بیان کرد: در ۶ ماهه دوم سال گذشته بیشترین تعداد ثبت شکایت به شهرداری قزوین و محمدیه، ادارات آموزش و پرورش، راهداری، جهاد کشاورزی، پخش فرآورده‌های نفتی، استانداری، اداره کل امور اقتصاد و دارایی، بهزیستی و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) مربوط بوده است.

وی از کسب رتبه ۱ شهرداری قزوین در خصوص شکایت خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال نیز بیشترین شکایات مطرح شده در بازرسی به ترتیب مربوط به شهرداری قزوین، ادارات پست، منابع طبیعی و آبخیزداری، ثبت استاد و املاک، صمت، آب منطقه‌ای، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب و بنیاد مسکن بوده است.

اقبالی اضافه کرد: پرونده‌های مربوط به شرکت‌های خودرویی نیز در سازمان بازرسی تشکیل شده و اگر تخلفی صورت گرفته باشد از سوی مدیران است. همچنین در پرونده ستاره پونک که یکی از موضوعات مهم بود، بعد از پایان رسیدگی به این پرونده ۴۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری قزوین بازگشت.

بازرس کل استان قزوین اذعان کرد: سیاست این سازمان شناسایی و مسدود کردن گلوگاه‌های فساد است که هر سال در اسفندماه از سوی سازمان بازرسی کل کشور برنامه‌های نظارت دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار