رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: برای رسیدن به دانشگاه تراز اسلامی نیاز به روش‌ها، اصول و مؤلفه‌هایی داریم که تمامی آنها تهیه شده، بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز نقشه‌راه است.
کد خبر: ۱۱۳۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴ 12 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمدرضا حسنی‌آهنگر پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی نظام مسائل استان و بررسی علمی و آموزش دانشگاه‌های استان کرمان که در محل سالن کنفرانس دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، اظهار کرد: پایه‌های اصلی انقلاب اسلامی از واقعه عاشورا و بعثت پیامر اکرم (ص) بنیان گذاشته شده است و آینده این انقلاب نیز به ظهور منجی بشریت، امام زمان (عج) ختم می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) اذعان کرد: دانشگاه امام حسین (ع) تهران در سال ۶۳ تأسیس شده، ذیل دانشکده‌ها مراکز علم و فناوری فعالیت می‌کند و دارای ۴۲۴ عضو هئیت علمی بوده و همچنین مجموعأ ۱۵ هزار و ۴۹۱ نفر در مقاطع دکترا و ارشد در ۱۰ سال اخیر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی افزود: هدف این دانشگاه تربیت دانشجو در بستر نظام جمهوری اسلامی و بر اساس روش‌های دینی است.

حسنی‌آهنگر ادامه داد: از ابتدای تأسیس این دانشگاه همیشه تلاش کرده‌ایم که مدیریت تقلیدی از نظام‌های سلطه‌طلب غرب مانند حکومت‌های لیبرالی و دموکراسی نداشته باشیم، در همین راستا هم چشم‌انداز و نقشه‌راه تبیین کرده‌ایم.

وی با تاکید بر نقش مهم الگو‌های تمدنی انقلاب اسلامی ایران خاطر نشان کرد: بیانات حضرت آقا در ترسیم راه آینده دانشگاه بسیار تاثیرگذار بوده و هست و ما همیشه از این بیانات در راستای تبین اصولی روش‌های رسیدن به دانشگاه تراز اسلامی استفاده می‌کنیم.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) افزود: برای رسیدن به دانشگاه تراز اسلامی نیاز به روش‌ها و اصول و مؤلفه‌هایی داریم که تمامی این‌ها تهیه شده است، تا بتوانیم از وضع موجود خارج شویم و به آینده ایده‌آل دست پیدا کنیم.

حسنی‌آهنگر یادآور شد: برای رسیدن به دانشگاه اسلامی بر اساس مکاتب دینی اسلامی، اساتید و دانشجویان نقش بسیار مهمی دارند که آمایش سرزمین و تمدنی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی در این امر دارد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار