مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری گفت: مدارس در شهرها برای حمل و نقل دانش‌آموزان موظف به عقد قرارداد با شرکت‌هایی هستند که شهرداری‌ها صلاحیت آنان را تایید کرده و برای آنان اقدام به صدور پروانه کرده‌اند و در روستاها نیز بخشداری‌ها مرجع صدور پروانه فعالیت حمل و نقل دانش‌آموزی برای شرکت‌های متقاضی بوده و موظف‌اند نسبت به فراخوان و شناسایی شرکت‌های متقاضی، بررسی صلاحیت و صدور پروانه فعالیت اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳ 14 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، افشین امیریان گفت: به استناد ماده ۳ دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزان کارگروه ماده ۱۸ در شهرستان‌ها و مناطق شامل یک نفر نماینده اداره آموزش و پرورش، یک نفر نماینده از والدین عضو شورای انجمن اولیا و مربیان شهر، یک نفر نماینده شهرداری و حسب مورد بخشداری‌هاست که البته حضور نمایندگان اداره‌های کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیران مدارس، نماینده پیمانکاران، پلیس راهور حسب مورد و بدون حق رای بلامانع است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به استناد ماده ۴ به منظور مدیریت حمل و نقل دانش‌آموزی، مناطق فاقد کارگروه ماده ۱۸، مدارس روستایی، روستا مرکزی و شبانه‌روزی، کارگروه استانی حمل و نقل دانش‌آموزی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در هر استان تشکیل می‌شود و اعضای اصلی این کارگروه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هستند.

وی افزود: مدارس در شهر‌ها برای حمل و نقل دانش‌آموزان موظف به عقد قرارداد با شرکت‌هایی هستند که شهرداری‌ها صلاحیت آنان را تایید کرده و برای آنان اقدام به صدور پروانه کرده‌اند و در روستا‌ها نیز بخشداری‌ها مرجع صدور پروانه فعالیت حمل و نقل دانش‌آموزی برای شرکت‌های متقاضی بوده و موظف‌اند نسبت به فراخوان و شناسایی شرکت‌های متقاضی، بررسی صلاحیت و صدور پروانه فعالیت اقدام کنند و مدارس آموزش و پرورش نیز با شرکت‌هایی که توسط شهرداری‌ها و بخشداری‌ها معرفی شده‌اند اقدام به عقد قرارداد کنند.

امیریان تصریح کرد: وظیفه عقد قرارداد با شرکت‌های معرفی شده توسط مراجع ذی‌صلاح و همچنین نظارت بر نحوه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در مدارس به عهده کارگروه حمل و نقل مدرسه شامل مدیر و انجمن اولیای دانش‌آموزان و کارگروه ماده ۱۸ شهرستان‌ها و مناطق است.

وی اظهار داشت: تعدادی شرکت در مرکز استان به آموزش و پرورش معرفی شدند، ولی در سایر شهر‌ها و روستا‌ها از طرف مراجع ذی‌صلاح هیچ شرکتی معرفی نشد، لذا اولیا دانش‌آموزان مستقیما با خودرو‌های آزادبر اقدام به عقد قرارداد کردند که متاسفانه صلاحیت این خودرو‌ها مشخص نیست و مسئولیت حمل و نقل دانش‌آموزان نیز به عهده خود اولیا است.

امیریان همچنین در خصوص مدارس روستا مرکزی خاطرنشان کرد: به منظور تجمیع دانش‌آموزان روستایی که به حد نصاب نرسیده‌اند طرح روستا مرکزی اجرا می‌شود بدین معنی که دانش‌آموزان ۲ یا ۳ روستا در یک مدرسه ادامه تحصیل می‌دهند و آموزش و پرورش موظف به تامین هزینه ایاب و ذهاب برای این دانش‌آموزان است که پس از ثبت مشخصات در سامانه بینا از طریق مدرسه به حساب دانش‌آموزان واریز می‌شود یا مدرسه، پس از عقد قرارداد با شرکت به حساب شرکت واریز می‌کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در اکثر روستا‌ها نیز هیچگونه شرکتی برای عقد قرار داد معرفی نشده است، لذا امکان عقد قرارداد برای آموزش و پرورش فراهم نیست و خود اولیا اقدام به حمل و نقل دانش‌آموزان می‌کنند و مبالغ کمک هزینه به دانش‌آموزان مستقیما پرداخت می‌شود.

دبیر کارگروه ماده ۱۸ استان در پایان از کلیه رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی و آزادبر که در سرویس مدارس مشغول به فعالیت هستند خواست تا به منظور اخذ پروانه و مجوز به شهرداری یا بخشداری محل فعالیت خود مراجعه کنند.

وی همچنین از خانواده‌ها خواست به منظور تامین امنیت دانش‌آموزان در ایاب و ذهاب با وسائل نقلیه دارای مجوز و پروانه صلاحیت اقدام به عقد قرارداد کنند و فرزندان خود را با خودرو‌های غیراستاندارد و نامطمئن به مدرسه اعزام نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار