دستگیری صیادان غیرمجاز در حاشیه سد ماملو، پلمپ یک واحد معدن شن و ماسه در شهرستان قدس، جلوگیری از ادامه فعالیت سه واحد آلاینده و نجات یک قلاده روباه زخمی ازتلاش های امروز حفاظت محیط زیست در استان تهران است.
کد خبر: ۱۱۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ 17 October 2015
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از دستگیری دو صیاد غیرمجاز در حاشیه سد ماملو خبر داد.

نقی میرزاکریمی گفت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در حین گشت و کنترل و بازدید از مجموعه حفاظتی جاجرود در حاشیه سد ماملو متوجه حضور دو نفر متخلف در حال صید غیر مجاز ماهی شدند.

وی افزود: ماموران بلافاصله جهت برخورد قانونی و جلوگیری از اقدام غیر مجاز متخلفان وارد عمل شدند.

میرزاکریمی گفت: از متخلفان سه قطعه ماهی زردپر، دو عدد قلاب به همراه سایر ادوات صید، کشف و ضبط شد و متخلفان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به اداره پارکهای ملی خجیر و سرخه حصار معرفی شدند.

* پلمپ یک واحد معدن شن و ماسه
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس گفت: در گشت و پایش شبانه ماموران این اداره در معادن شن و ماسه این شهرستان یک واحد معدنی به دلیل فعالیت آلاینده در ساعات نیمه شب پلمپ شد.

شیدا اکار افزود: فعالیت این واحدها در ساعات پایانی روز و شب بدلیل شرایط جوی و جغرافیایی منطقه، رعایت نکردن ملاحظات زیست محیطی از سوی کارگران در این ساعات و کثرت معادن در این محدوده از نظر زیست محیطی مورد تایید نبوده و منجر به آلودگی هوا صبح روز بعد می شود.

وی گفت: با تاکید این موضوع به کلیه واحدها در سنوات گذشته، ماموران این اداره ضمن گشت و پایش مستمر در محدوده معادن شن و ماسه شهرستان، در صورت برخورد با موارد تخلف و آلودگی نسبت به جلوگیری از ادامه فعالیت اینگونه واحدها اقدام خواهند کرد.

* جلوگیری از ادامه فعالیت سه واحد آلاینده
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس از جلوگیری از ادامه فعالیت یک واحد رنگرزی و دو واحد آبکاری آلاینده در این شهرستان خبر داد.

شیدا اکار گفت: در راستای برخورد با واحد های آلاینده شهرستان، یک واحد رنگرزی و تکمیل پارچه بدلیل عدم توجه به اخطاریه زیست محیطی در شهرستان قدس و بنابه تایید کمیته پلمپ و فک پلمپ اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران پلمپ شد. 

وی افزود: فعالیت دو واحد آبکاری نیز بدلیل ممنوعیت استقرار در شعاع 120 کیلومتری تهران و به کار نگرفتن تمهیدات زیست محیطی مناسب و در نتیجه آلایندگی زیست محیطی متوقف شد. 

اکار گفت: شهرستان قدس بدلیل نزدیکی به کارخانه های خودرو سازی، با وجود ممنوعیت استقرار دارای واحدهای آبکاری غیرمجاز متعددی بوده که شناسایی و برخورد با این واحدها در دستور کار این اداره قرار دارد. 

وی افزود: این اداره خواستار تشکیل جلسه ای شهرستانی با حضور دادستان و فرماندار شهرستان به منظور تعیین تکلیف این واحد ها به دلیل کثرت و غیر مجاز بودن، است تا در این جلسه و در جلسه کارگروه ساماندهی صنوف مزاحم، موارد بررسی و تصمیم گیری لازم صورت پذیرد. 

*نجات یک قلاده روباه زخمی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست پیشوا
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیشوا از نجات یک قلاده روباه زخمی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان خبر داد.

اسماعیل میرانزاده گفت: در پایان هفته گذشته در پی تماس تلفنی از دانشگاه سما در حوالی روستای قلعه سین مبنی بر ورود یک قلاده روباه به انبار آن دانشگاه، بلافاصله ماموران یگان حفاظت محیط زیست پیشوا به محل اعزام و اقدام به زنده گیری روباه کردند.

وی با اشاره به اینکه پس از زنده گیری این حیوان مشخص شد که این جانور در اثر تصادف با خودروهای عبوری از قسمت انتهایی بدن بشدت مجروح شده افزود: این حیوان بدون فوت وقت به کلینیک دامپزشکی در شهرستان ورامین اعزام و پس از معاینه و مداوای مقدماتی به دلیل شکستگی استخوان ران پای حیوان و طولانی شدن دوره درمان، روباه مذکور جهت تحویل به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار