معاون اجرایی رئیس‌جمهور صبح امروز جهت بازدید از پروژه های شاخص قم وارد استان قم شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳ 21 October 2023

به گزارش تابناک قم، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور صبح امروز در راس هیاتی جهت بازدید از پروژه های شاخص قم وارد استان قم شد.

در نخستین مرحله منصوری جهت بازدید از روند پروژه آزادراه شهید حاج قاسم سلیمانی که شامل بخش کنارگذر قم-سلفچگان-راهجرد می باشد در محل کارگاه این‌ پروژه حضور یافت.

سید محمد آقامیری، استاندار قم نیز در راس هیاتی با معاون اجرایی رئیس جمهور در این سفر همراه شد.

گرفتار دیوان سالاری اداری شده ایم 

استاندار قم در حاشیه دیدار معاون‌رئیس جمهور از پروژه آزادراه شهید سلیمانی عنوان کرد: در این پروژه ما گرفتار دیوان سالاری اداری شده ایم و متاسفانه توجیهاتی وجود دارد که باید بررسی شود.

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از پروژه های شاخص قم/ منصوری وارد قم‌ شد- در حال بروزرسانی...

آقامیری در ادامه افزود: امروز نیاز به شجاعت در تصمیم و اقتدار در اجرا داریم و به یاری خدا امروز در این پروژه شجاعت تصمیم صورت گرفته است و موافقت وزیر محترم‌ راه نیز در بخشی صورت گرفته اما با برخی اقدامات شاهد کاهش اقتدار در اجرا هستیم‌ و در این‌میان مهم است تا اعتماد بخش خصوصی به دولت از بین نرود و عقیده بنده این است که ما نباید چاقوی بخش خصوصی را کند کنیم و باید همراه آنان باشیم.

استاندار قم در بخشی از سخنان خود خطاب به معاون رئیس جمهور گفت: خواهش ما امروز از جنابعالی این است که با تبر بِبُرید و خواهان آن هستیم تا در جلسه ای فوری با حضور نماینده دولت و بخش خصوصی به این پروژه سرعت بخشیده شود.

وی ادامه داد: این پروژه در استان قم اجرا می شود اما هیچ ارتباطی به قم ندارد و انجام آن موجب اتصال ۱۷ استان است و اجرای آن مزیت های گوناگونی از جمله کاهش تصادفات و صرفه جویی در بنزین را دارد که با گذر زمان هزینه این پروژه از همین بخش تامین خواهد شد.

قول مساعدت معاون رئیس جمهور پیرامون پروژه آزاد راه شهید سلیمانی

محسن‌منصوری پیرامون طرح ارائه شده جهت استفاده از ظرفیت عوارضی آزادراه قم تهران گفت: این طرح قابل دفاع است و امیدواریم با یاری جناب فرزین، سازمان برنامه بودجه و وزارت مربوطه و پیگیری های استاندار قم به نتایج قابل قبولی برسیم.

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از پروژه های شاخص قم/ منصوری وارد قم‌ شد- در حال بروزرسانی...

منصوری در این جلسه وعده پیگیری این پروژه را در جلسه فردا هیات دولت داد.

فرودگاه قم موضوع نخستین جلسه منصوری در قم شد

معاون‌ اجرایی رئیس جمهور در ادامه سفر خود به قم در طی جلسه ای در جریان اقدامات و جزئیات فرودگاه قم قرار گرفت.

استاندار قم در این جلسه که در سالن امام‌ جواد(ع) استانداری قم برگزار شد عنوان کرد: در جهت ساخت فرودگاه امروز برای آغاز ساخت این‌ پروژه نیازمند یک موافقت اصولی می باشیم تا کلیه مجوزات لازم و جزئیات ساخت فرودگاه انجام بگیرد و لازم است عنوان شود که فرودگاه قم از لحاظ منابع دچار مشکل نمی باشد و عمده چالش امروز ما دریافت موافقت اصولی می باشد و منطقه ویژه سلفچگان می تواند در ۱۵ ماه این پروژه را تحویل دهد و اگر چالش های پیش رو رفع بشود امید داریم فرودگاه قم نخستین پرواز بین المللی اش را انجام دهد.

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از پروژه های شاخص قم/ منصوری وارد قم‌ شد- در حال بروزرسانی...

آقامیری فرودگاه قم را از جمله مطالبات مردمی دانست و گفت از سوی مراجع رسیدگی به مطالبات مردم مدام به ما گوش زد می شود و موضوع فرودگاه و منوریل از مسائلی است که دستور رئیس جمهور را همراه دارد و بنده شخصا پیگیر این دو پروژه هستم‌ و امیدوارم با حل در خواست های منطقه اقتصادی سلفچگان بتوانیم آغاز عملیات عمرانی این پروژه را شاهد باشیم.

دستور رئیس جمهور همراه با فرودگاه است

معاون‌ اجرایی رئیس جمهور در جلسه بررسی وضعیت فرودگاه قم گفت: شخص آقای رئیس جمهور پیگیر پروژه های شاخص قم‌مانند فرودگاه قم هستند و مدام در حال صرف زمان و عدم کار جدی هستیم اما در تلاشیم با متولی شدن بخش خصوصی این پروژه در دولت سیزدهم به سرانجام‌ برسد و گام مثبت آن بوده که موافقت اصولی فرودگاه قم صادر شده است اما سلفچگان می بایست به سرعت مدارک و پرونده را تکمیل کند تا موافقت‌ تکمیل شود.

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از پروژه های شاخص قم/ منصوری وارد قم‌ شد- در حال بروزرسانی...

از سازمان هواپیمایی درخواست داریم با نگاهی راهگشایانه به این مسئله ورود کند چرا که این پروژه بازخورد اجتماعی دارد و در خواست میکنیم در این‌پروژه به جای نقش ناظر نقش مشاور را داشته باشید تا در سال های آینده دچار چالش هایی مثل پدافند غیر عامل و غیر نشویم.

به سرانجام‌ رسیدن‌ پروژه فرودگاه قم‌نیازمند تبیین یک‌ جدول زمانبندی می باشد و امیدوارم تا دو هفته آینده به این جدول برسیم.

منوریل قم چالش مدیریتی دارد

محسن‌ منصوری در جلسه کارشناسی منوریل قم گفت: در موضوع منوریل حس می شود عزم مدیریتی چالش اول است و باید پروژه تعیین تکلیف شود تا بتوان برای ادامه مسیر و تامین بودجه از مسیرهای مختلف اقدام بشود.

امروز شهر قم با گذشته دارای تفاوت های زیادی است که زحمت شهرداری و شورا می باشد و‌ این‌ نشان از عظم مدیران می باشد و امروز باید شورای شهر قم متعاقد بشود و اگر مشکل یا عدم تفاهمی هست حل بشود و اگر شورای شهر عظمی برای انجام منوریل ندارد و مشکلات درون استانی مطرح است دولت‌ نمی تواند به این‌ معقوله ورود کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار