استاندار مرکزی گفت:برای جلوگیری از بروز مشکل برای جوانان نظارت بر استفاده از داروهای نیروزا در اماکن ورزشی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳ 22 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی، در اولین جلسه شورای تربیت بدنی و ورزش استان مرکزی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی دارای ظرفیت‌های ورزشی مطلوبی هستند و نباید تنها به کارکنان آنها اختصاص نداشته و باید زمینه استفاده همگانی از این ظرفیت‌ها فراهم شود.

استاندار مرکزی با تاکید بر لزوم ترسیم نقشه راه برای ورزش استان گفت: این نقشه باید مبتنی بر ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و اهداف و همچنین ناظر بر سند دولت مردمی تهیه شود تا هرچه زودتر اقدامات کلان و کوتاه مدت و فوری را دنبال کنیم. همچنین امکان سنجی لازم برای تشکیل صندوق ورزش استان انجام شود تا در صورت امکان، صندوق در استان تشکیل شود.

مخلص الائمه با بیان اینکه باید طرح اشتغالزایی قهرمانان ملی آماده شود، اظهار کرد: بایستی هرچه زودتر پیگیری‌های‌ لازم برای اشتغال ورزشکاران ملی و بین المللی متناسب با توانمندی‌های آنها انجام شود. همچنین وام ایجاد اشتغال نیز باید توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در اختیار قهرمانان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها می‌توانند در احداث و اختصاص سالن‌های ورزشی به عموم مردم نقش آفرین باشند گفت: سالن‌های دستگاه‌های اجرایی فقط اختصاص به کارکنان آن دستگاه ندارد و باید به دستگاه‌های دیگر نیز اجازه فعالیت در آن سالن‌ها داده شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیرین برای احداث سالن‌های ورزشی و حل مشکل خودرویی اعزام ورزشکاران افزود: سازمان برنامه و بودجه استان نیز حداکثر همکاری را برای رفع این مشکل با اداره کل ورزش و جوانان استان داشته‌ باشد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: سالن‌های ورزشی در اختیار ادارات دولتی سریعا باید با هماهنگی معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری و دفتر امور بانوان، با تخفیف بالای ۹۰ درصد در ساعاتی که عموما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، در اختیار بانوان خانه‌دار استان قرار گیرد که می‌توان برای این مهم از ظرفیت مساجد و محله‌ها نیز استفاده کرد.

مخلص الائمه با تاکید بر نظارت جدی‌تر بر توزیع و مصرف داروهای نیروزا تصریح کرد: این موضوع باید توسط دانشگاه علوم پزشکی استان‌ هرچه سریع‌تر پیگیری شود تا جوانان از این ناحیه تهدید نشوند. همچنین باید نظارتی جدی بر ورزش دانش آموزان و دانشجویان باشد.

۶۰ درصد قهرمانان بین المللی بدون شغل هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان در زمینه استعدادهای برتر در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رتبه سی‌ام را در سطح کشور داشت که امسال در این زمینه هفت پله سعود داشته و این نشان از آغاز حرکت استان در این حوزه‌است.

مسعود پیرایش افزود: نیاز است قانون و سازوکاری ایجاد شود که ورزشکارانی که مقام‌های بین المللی کسب می‌کنند از مزایای اختصاص یافته به این افراد به صورت تساوی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از ورزش قهرمانی در استان مرکزی، ۲۰۰ میلیون ریال برای اعزام ورزشکاران به مسابقات هانگژو پرداخت شد و به قهرمانان نیز ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال برای قهرمانان بین المللی از دغدغه‌های استان و اجرای این مهم در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا این افراد بدون دغدغه و نگرانی خاطر ورزشکاران در مسابقات حضور یابند.

پیرایش گفت: قهرمانان استان مرکزی سال گذشته ۹۵ نفر بودند که ۱۵ نفر امسال به تعداد این افراد افزوده شده و ۶۰ درصد این افراد بدون شغل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار