رئیس هیئت کوهنوری و صعودهای ورزشی فردوس گفت: یکی ازافتخارات اعضای هیئت کوهنوردی این شهرستان در کنار فتح قله‌ها، حفاظت از محیط‌ زیست و مهربانی با طبعیت است.
کد خبر: ۱۱۳۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 26 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، میثم شکرگزار، رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی فردوس اعضای هیئت کوهنوردی فردوس را ۱۰۰ نفراعلام کرد و اظهارداشت: برنامه‌های هیئت کوهنوردی طبق قوانین و اصول فدراسیون کوهنوردی است.

وی کوهنوردی را یک ورزش سالم و مفرح و رسیدن به قله را بسیار لذت بخش ذکر کرد و گفت: کوهنوردی باعث افزایش نشاط وشادابی، سلامت جسم وتقویت روحیه اعتماد به نفس می‌شود و به گواهی بسیاری ازپزشکان درچربی سوزی، کاهش کلسترول، قند خون و تقویت قلب و عروق نقش به سزایی دارد.

وی ادامه داد: درعین حال یک رشته پرمخاطره است که لازمه ورود به این رشته ورزشی، بهره مندی ازاطلاعاتی در زمینه حوادث طبیعی همچون سیل، آذرخش، گزندگان و درندگان و همچنین اطلاعاتی درخصوص جغرافیای مناطق است.

همچنین برخی از کوه‌ها ریزشی هستند که باید مد نظر کوهنوردان قرار گیرد.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی فردوس قله‌های پیمایش شده توسط کوهنوردان این شهرستان را شامل قلاع شیرباد، مُلکوه خراسان رضوی، قله یادمان داغی بجنوردو پیمایش دره‌های مطرح کشور از جمله فوسک رغز، پس دیو، سبز روز فوسک و پیمایش غار‌های بتون، بلور، دو سریزد و جوجار ذکر کرد وگفت:هیئت کوهنوری فردوس هرهفته صبح جمعه برنامه کوهپیمایی دارد و از تمام دوست داران طبیعت دعوت می‌کنیم در برنامه‌های شرکت کنند.

مهندس شکرگزار با اشاره به این که یکی ازافتخارات اعضای هیئت کوهنوردی شهرستان فردوس حفاظت از محیط زیست و مهربانی با طبعیت است ادامه داد: برهمین اساس علاوه براینکه تمام کوهنوردان عضو هیئت برنریختن زباله هنگام کوهپیمایی اهتمام جدی دارند نسبت به جمع آوری زباله‌های محیط زیست و پاک سازی طبیعت نیز به هنگام کوهنوردی ود را ملزم می‌دانند که اقدامی تحسین برانگیز است.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی فردوس محدودیت اعتباری، برخوردار نبودن ازیک سالن اختصاصی برای کار‌های فنی و طناب ریزی برای کار‌های سنگ نوردی و صخره نوردی را از مشکلات پیش روی کوهنوردان شهرستان اعلام و اضافه کرد: در سطح استان حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و با انجام استعداد یابی و شناسایی افراد مستعد، دوره‌های آموزشی خوبی را از جمله ناوبری پیشرفته جی پی اس با حضور استادانی از تهران و اصفهان برای آقایان و بانوان برگزار کرده ایم.

شکرگزار با تقدیر از همراهی‌ها و مساعدت‌های اداره ورزش وجوانان شهرستان و هیئت کوهنوردی استان ابراز امیدواری کرد: در راستای حل مشکلات موجود و اختصاص سالن اختصاصی از سالن‌های مجموعه ورزشی انقلاب به هیئت کوهنوردی و رفع محدودیت‌های اعتباری همراهی بیشتری داشته باشند.

وی با گرامیداشت یاد وخاطره یکی ازبهترین کوهنوردان شهرستان فردوس و مطرح درسطح استان، به نام شادروان سعید مقدس زاده گفت: وی درآستانه کسب مدال سیمرغ بود و توانسته بود ۲۹ قله رفیع را در سطح کشور فتح کند و در راه فتح سی امین قله به نام قله شاهان استان اصفهان بود که در مسیر راه دچار سانحه تصادف شد و به رحمت الهی نایل آمد.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی فردوس ازشادروان علی غضنفری دیگر کوهنورد فردوسی هم یاد کرد وگفت: اگر چه وی به صورت رسمی از اعضای هیئت کوهنوردی شهرستان نبود، اما اخلاق مداری وعلاقه مندی وی نسبت به کوهنوردی قابل تحسین بود و یاد وی را نیز گرامی می‌داریم.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار