مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: بیش از یکهزار ازدواج دانشجویی در ۶ ماه اول سال جاری در استان انجام شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ 25 October 2023

جواد محمدی در حاشیه پنجاه‌ و نهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان ضمن محکومیت جنایت علیه مردم غزه، افزود: مسائل، موانع، چالش‌های عمده‌ایی که در حوزه ازدواج در استان با آن مواجه هستیم، پس از تحقیقات مفصل میدانی و پایش‌های فراوان که صورت پذیرفته، اکنون احصاء و مشخص و مقرر شد طرح‌ها و پیشنهادات قابل اجراء در این حوزه آماده و در شصتمین جلسه ارائه شود تا جزو تکالیف و مصوبات آینده قرار گیرد.

وی ادامه داد: اداره کل ثبت احوال استان در این نشست گزارشاتی ارائه کرد که مبین این است که امسال نرخ ازدواج و موالید نسبت به مشابه ۶ ماهه نخست پارسال رشد داشته و از طرفی نرخ طلاق سیر نزولی پیدا کرده است.

مدیرکل جوانان اصفهان یادآور شد: این‌ آمارها مبین این است که برگزاری جلسات ستاد ساماندهی اثربخش بوده و در اعلام آمار و ارقام رسمی میزان اثربخشی و پیگیری این ستاد در حوزه ازدواج جوانان مشخص شد.

محمدی خاطرنشان کرد: محور اصلی این نشست که سومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان در سال جاری بود پیگیری مصوبات گذشته بود که موضوع ازدواج، کمیته‌های تخصصی این حوزه و گزارش اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: یکی از مصوبات نشست امروز این بود که دستگاه های اجرایی استان حتما باید یک مشاور جوان با مشخصه‌های مربوطه داشته و حداقل ۳۰ درصد این مشاوران از بانوان باشند؛ از نکات حائز اهمیت این است که این مشاوران نباید از شاغلان دستگاه‌ها باشند بلکه باید از جوانان نُخبه سطح جامعه انتخاب شوند و در این زمینه ما اعلام آمادگی کردیم که از طریق اداره کل ورزش و جوانان همکاری لازم را داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار