شهردار قم گفت: بودجه فرهنگی شهرداری قم در سال جاری نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان است که این مبلغ رشد هفت برابری داشته است.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ 29 October 2023

به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای مدیران شهرداری قم با اشاره به اهتمام شهرداری نسبت به مسائل فرهنگی اظهار کرد: بودجه فرهنگی شهرداری قم هفت برابر شده است.  

به گفته وی، بودجه فرهنگی شهرداری تنها در بودجه سازمان فرهنگی اجتماعی خلاصه نمی‌شود و نباید این بودجه را منحصر به این سازمان دید.  

شهردار قم تصریح کرد: اراضی که توسط معاونت مالی و اقتصادی برای مساجد و کاربری‌های فرهنگی واگذار می‌شود، هزینه‌ای که معاونت خدمات شهری برای برگزاری مناسبت‌های مذهبی و فضاسازی شهری انجام می‌دهد و تکمیل زیرساخت‌های عمرانی در حوزه فرهنگی و اجتماعی، همه در این دسته قرار می‌گیرند.  

وی خاطرنشان: تنها در بلوار پیامبر اعظم (ص) اراضی به ارزش حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان برای کاربری‌های فرهنگی واگذار شده که این موضوع در کنار واگذاری اراضی برای ساخت مسجد در سطح شهر یک اقدام فرهنگی مؤثر است.  

سقائیان نژاد با اشاره به ایجاد خانه موزه‌های شهر قم اضافه کرد: این خانه موزه‌ها به پایگاه‌های مهم فرهنگی در سطح شهر تبدیل شده‌اند.  

وی با بیان اینکه در طول سال ۲۵ مناسبت مهم در شهر قم وجود دارد، گفت: چهره شهر قم در این مناسبت‌ها تغییر کرده و نیروهای شهرداری پای‌کار برگزاری تمام این جشن‌ها و عزاداری‌ها هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار