مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: طرح آب‌رسانی از چشمه هفتیان تفرش به روستاهای این شهرستان بیش از ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۱۱۳۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴ 29 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،عزت اله آمری امروز یکشنبه در حاشیه اردوی راهیان پیشرفت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:این طرح انتقال آب، از ابر طرح‌های آبرسانی در سطح ملی به علت شرایط توپوگرافی مسیر، از نظر پیچیدگی با توجه به مسیر کوهستانی و سخت گذر بودن و شرایط کار در منطقه کوهستان و بعد مسافت به سختی درحال انجام است.

وی با بیان اینکه تکمیل این طرح با هدف تامین آب برای ۳۲ هزار نفر جمعیت شهرستان تفرش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد،افزود: این طرح انتقال آب، از ابر طرح‌های آبرسانی در سطح ملی به علت شرایط توپوگرافی مسیر، از نظر پیچیدگی با توجه به مسیر کوهستانی و سخت گذر بودن و شرایط کار در منطقه کوهستان و بعد مسافت به سختی درحال انجام است.

آمری با اشاره به اینکه بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تاکنون برای این طرح هزینه صرف شده است،ادامه داد:در اجرای این طرح، انتقال ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی مطمئن و پایدار به شهرستان تفرش و انتقال۵۰ لیتر بر ثانیه به روستاهای در طول مسیر پیش بینی شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی به ضعف منابع آبی زیرزمینی شهرستان تفرش اشاره کرد و گفت: طرح انتقال آب از چشمه هفتیان یکی از مطمئن ترین و منابع آبی موجود در شهرستان است که به خوبی از سوی کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای مطالعه، مشاوره و طراحی شده است.

آمری افزود: ایستگاه‌های پمپاژ جفتان، نقوسان، طریزآباد و قزلجه از جمله ایستگاه‌های واقع شده در مسیر پروژه آبرسانی به شهر تفرش از چشمه هفتیان است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار