کد خبر: ۱۱۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷ 17 October 2015
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز گفت: 54 هزار نفر ساعت از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بخش صنایع استان البرز بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن عزیزی ظهر امروز در مراسم امضای تفاهمنامه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و وزارت نیرو اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 54 هزار نفر ساعت از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها در راستای تربیت نیروی ماهر و متخصص و کارآمد و همچنین ارتقای مهارت نیروی انسانی در واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شده است .

این مسئول ادامه داد: آموزش در صنایع، بخشی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ویژه شاغلان بازار کار و در راستای صیانت از نیروی کار و ارتقای سطح مهارت آنان همگام با فناوری‌های روز در قالب آموزش جوار کارگاهی ضمن کار و بین کارگاهی ارائه می‌شود.

عزیزی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز آمادگی ارائه انواع آموزش‌های مهارتی مرتبط با صنایع براساس استانداردهای بین‌المللی را دارد.

وی تأکید کرد: شاغلان در صنایع پس از فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و قبولی در آزمون پایان دوره گواهینامه مهارتی مطابق با استاندارد جهانی دریافت خواهند کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز در ادامه سخنان خود از آغاز پنجمین مرحله آزمون هماهنگ کشور خبر داد و گفت: پنجمین مرحله آزمون هماهنگ صلاحیت‌های حرفه‌ای همزمان با سراسر کشور در مرکز تخصصی سنجش مهارت شهید خدایی آغاز شده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: پنجمین مرحله آزمون هماهنگ صلاحیت‌های حرفه‌ای در چهار حوزه مهارتی وبا شرکت 4 هزار و574 نفر و220 حرفه ودر7 شیفت کاری در استان البرز برگزار شد.

وی ادامه داد: در آزمون مذکور 1855 نفر مرد و 2719 نفر نیز خواهران حضور دارند.

به گفته عزیزی، اهم حرفه‌های مهارتی در زیرگروه‌های صنعت، خدمات کشاورزی، فرهنگ و هنر است.

وی اظهار داشت: آزمون‌های کتبی ادواری به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد که مراحل ثبت نام آن انجام شده وهم اکنون مراحل حوزه‌بندی و برنامه‌ریزی جهت اجرای آزمون در حال انجام است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار