معاون استاندار مرکزی: ورود اتباع بیگانه غیرمجاز از هر کشوری به استان ممنوع است و قوانین سخت گیرانه‌تری در خصوص اتباع غیرمجاز مد نظر قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 31 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،بهنام نظری گفت: اتباع بیگانه در کشور و استان مرکزی بر اساس دیدگاه محبت‌آمیز، رأفت اسلامی و کمک به مظلوم از ۴۴ سال گذشته و حتی در زمان هشت سال دوران دفاع مقدس، پذیرفته شدند.
وی بیان کرد: در آن دوران، در استان‌های شمال غرب، اردوگا‌هایی برای استقرار این افراد وجود داشت و دکترین و پروتکل کشور در راستای پذیرش اتباع بیگانه بر اساس رافت اسلامی همواره مد نظر بوده، البته در این زمینه ملاحظاتی وجود دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: اتباع بیگانه مجازی که در کشور حضور دارند باید برابر ضوابط موجود، خود را وفق دهند و در طرح‌های آمایش شرکت کنند.
نظری افزود: بر اساس دستورالعمل‌های موجود همه اتباع خارجی که در استان مرکزی حضور دارند و مجاز شناخته شده‌اند، دارای کارت هویتی هستند و در سه شهرستان اراک، ساوه و دلیجان استقرار دارند.
وی گفت: بر اساس دستورالعمل‌های موجود و قوانین داخلی، این افراد مکلف هستند در چارچوب قوانین موجود فعالیت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: روی سخن قانون با افرادی است که به صورت غیرمجاز در کشور و استان مرکزی حضور دارند، ورود اتباع بیگانه غیرمجاز از هر کشوری به استان مرکزی ممنوع است و با توجه به شرایط جدیدی که در کشور همسایه رخ داده، قوانین سخت گیرانه‌تری در خصوص اتباع غیرمجاز مد نظر قرار گرفته است و این مهم در نشست‌های مختلف سه شهرستان اراک، ساوه و دلیجان، تأکید شده است.
نظری ادامه داد: رفتار با اتباع مجاز و شناسایی شده در کشور، مانند هموطنان ایرانی است، اما اتباع غیرمجاز باید بازگردانده شوند.
او در پایان گفت: کارفرمایان و پیمانکاران سراسر استان باید توجه کنند که استفاده از اتباع خارجی غیرمجاز در واحد‌های تجاری، صنفی، کارخانجات و معادن ممنوع است و با متخلفان در این زمینه برخورد جدی صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار