کد خبر: ۱۱۳۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱ 01 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، رییس اداره نظارت بر راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: جاده قزوین - تنکابن با مشخصات راه اصلی در فاز یک خود تا مسیر ۶۲ کیلومتری که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز دارد تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مصطفی سجادی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: هم اکنون قسمت عمده این مسیر تا نقطه ۶۲ کیلومتری آن، یعنی روستای شهرک در بخش رودبار الموت شرقی آماده شده است.

وی تصریح کرد: احداث ۲ دستگاه گالری حیوانات، اجرای کارهای زیست محیطی با هدف حفظ وحوش منطقه و حفر تونل شیرکوه به طول ۷۰۰ متر از دیگر اقدامات انجام شده در طول این مسیر بوده که در مرحله بهره برداری نیز قرار دارد.

سجادی نیا به هزینه ۶ هزار میلیارد ریالی در این طرح اشاره کرد و یادآور شد: پروژه احداث جاده قزوین - الموت - تنکابن از سال ۸۶ آغاز شده و علی رغم پیشرفت فیزیکی پروژه از ۲ استان مازندران و قزوین، میزان مطالبات پیمانکار پروژه در استان ۲ هزار میلیارد ریال است.

وی، مجری اجرای عملیات عمرانی این پروژه ملی را شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل نقل کشور دانست و خاطرنشان کرد: براساس وعده این شرکت، قرار است این طرح تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری تکمیل و زیر بار ترافیکی قرار گیرد.

رییس اداره نظارت بر راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: این در حالی است که طول مسیر جاده قزوین - تنکابن ۱۶۴ کیلومتر است که ۹۶ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی قزوین و مابقی آن نیز مربوط به استان مازندران می باشد. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار