مدیر عامل شرکت پالایش گاز ایلام؛
مدیر عامل شرکت پالایش گاز ایلام از شروع به کار ۱۳ طرح توسعه‌ای و اصلاحی در سال جاری در این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰ 02 November 2023

به گزارش تابناک ایلام، روح اله نوریان  گفت : این پروژه‌ها در راستای رفع چالش‌ها و تنگناهای واحدهای مختلف این شرکت بخصوص واحدهای فرایندی پالایشگاه و پس از اخذ پیشنهادهای واحدهای عملیاتی مصوب و بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال برای انجام آنها تأمین اعتبار شده است.

وی به بهسازی و رتروفیت بویلرهای فشار ضعیف این پالایشگاه اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود مشکلات و چالش‌های اساسی در راه‌اندازی و تعمیرات این بویلرها در سال‌های گذشته و اهمیت این تجهیزات در تولید بخار مورد نیاز واحدهای فرایندی و تولید پایدار محصولات پالایشگاه، این پروژه در اولویت پروژه‌های این واحد قرار گرفته که خوشبختانه تاکنون یکی از بویلرها به طور کامل بهسازی شده و در مدار تولید قرار گرفته و بویلر دیگر نیز تا پایان سال جاری تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تاکید کرد: علاوه بر ۱۳ پروژه در دست اجرا، تعداد ۱۷ طرح دیگر نیز جزو برنامه‌ها و اقدامات این واحد در سال جاری قرار گرفته که تهیه طرح، شرح خدمات و برآورد هزینه آنها انجام و جهت بررسی نهایی، طی فرایندهای مربوطه و پیمان‌سپاری به امور پیمان‌های شرکت ارسال شده است.

نوریان به پروژه توسعه فاز ۲ و تکمیلی فاز یک اشاره کرد و گفت: طرح توسعه و افزودن فاز دو پالایشگاه ایلام توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز و با همکاری نفرات معاونت مهندسی پالایشگاه با سرعت مناسبی در حال اجرا بوده و تاکنون پیشرفت قابل قبولی داشته که با تکمیل آن در سال‌های آینده، پالایشگاه با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: پروژه‌های احداث برج خنک‌کن برای رفع مشکلات دمایی واحدهای شیرین‌سازی ۱ و ۲، احداث تصفیه‌خانه آب ورودی از سد گلال، خرید، نصب و راه‌اندازی سیستم پایش آنلاین استک‌های زباله‌سوز واحدهای ۱ و ۲ و ۳ گوگردزدایی و همچنین تهیه، نصب و راه‌اندازی آنالایزر کیفی گاز خروجی نیز از دیگر پروژه‌های مهمی است که توسط این واحد در دست پیگیری است.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز ایلام خاطرنشان کرد: برای پیشبرد و به سرانجام رسیدن آنها، با تدابیر اتخاذ شده توسط این شرکت در راستای تأمین منابع مالی آنها، برخی از این طرح توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در حال پیمان‌سپاری بوده و برخی نیز در پروژه فاز ۲ و تکمیلی فاز ۱ اجرا می‌شود./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار