رئیس بازرسی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: رسالت سازمان پدافند غیرعامل حفظ و صیانت از مردم، مصونیت‌بخشی زیرساخت‌های کشور و شناسایی تهدیدات دشمن است.
کد خبر: ۱۱۳۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ 01 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، علی مهدی‌پور صبح امروز در جلسه شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: رویکرد سازمان پدافند غیرعامل شناسایی، رصد، تشخیص، و برخورد با تهدیدات دشمن است، که این موضوعات شامل تهدیدات زیستی، شیمیایی و پرتویی یا تهدید زیر ساخت‌های اساسی کشور است.

رئیس بازرسی سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: رسالت سازمان پدافند غیرعامل حفظ و صیانت از مردم، مصونیت‌بخشی زیرساخت‌های کشور و شناسایی تهدیدات دشمن است.

وی با اشاره به اساس‌نامه جدید پدافند غیرعامل افزود: کلیه دستگاه‌های اجرایی که مجری این قانون هستند مکلف شدند، زیرساخت‌های حیاتی و حساس را در کشور، براساس توافقی که با سازمان پدافند غیرعامل صورت می‌گیرد از نظر مالی پشتیبانی کنند.

مهدی‌پور عنوان کرد: طبق اساس‌نامه ذکر شده، سازمان پدافند غیرعامل نه اعتباری از دستگاهی دریافت می‌کند و نه اعتباری پرداخت می‌کند، در حقیقت دستگاه‌ها بر اساس نوع ماموریتی که در حوزه خود دارند، با سازمان پدافند غیرعامل موافقت‌نامه امضا کرده و وظیفه سازمان پدافند غیرعامل نظارت و کنترل بر ماموریت دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس بازرسی سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: مسئولیت پدافند غیرعامل در سطح دستگاهی و ملی با روسای دستگاه‌های زیربط و در سطح استان‌ها با استانداران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار