باب‌الحوائجی:
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: صراحتاً اعلام می‌کنم که آرادکوه باید جابه‌جا شود زیرا روزانه در حدود ۷ هزار تن زباله در مجتمع پردازش آرادکوه به‌صورت غیراصولی دفع می‌شود و حتی برخی از دستگاه‌های زباله سوز این مرکز نیز کارایی لازم را ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 02 November 2023

به گزارش تابناک تهران، مهدی باب‌الحوائجیبا اشاره به مشکلات ناشی از وجود آرادکوه در شهرستان ری اظهار داشت: با توجه به معضلات زیست‌محیطی که در اثر وجود آرادکوه در بخش کهریزک به وجود آماده است، صراحتاً اعلام می‌کنم که آرادکوه باید جابه‌جا شود.

وی افزود: در حال حاضر روزانه در حدود ۵ تا ۷ هزار تن زباله شهر تهران در مجتمع پردازش آرادکوه به‌صورت غیراصولی دفع می‌شود و حتی برخی از دستگاه‌های زباله‌سوز این مرکز نیز به دلیل فرسودگی کارایی لازم را ندارد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه گفت: بوی نامطبوع ناشی از آرادکوه مردم منطقه را آزار می‌دهد که نقض حقوق شهروندی است لذا باید از ورود زباله شهر تهران به شهرستان ری جلوگیری شود.

باب‌الحوائجی تصریح کرد: در راستای جابه‌جایی آرادکوه ۶۰۰ هکتار زمین بین تهران و قم در کویر جانمایی شده و جلساتی نیز در نهاد ریاست جمهوری تشکیل می‌شود.

معاون استاندار تهران در پایان با اشاره به اهمیت حفظ سلامت مردم خاطرنشان کرد: پردازش پسماند در آرادکوه آلودگی‌های محیطی زیادی را ایجاد کرده لذا تلاش برای کاهش آلایندگی‌ها ادامه دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار