کد خبر: ۱۱۳۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲ 02 November 2023

سید فخرالدین حسینی در گفت وگو با خبرنگار تابناک گیلان...، با اشاره به اقدامات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خشکبیجار، طی یک سال گذشته، اظهار کرد: با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر، در حوزه عمرانی، بهسازی کوچه ها و معابر و خیابان های درون شهری را در دستور کار قرار دادیم.
وی یکی از نیازهای اساسی شهروندان خشکبیجار را بهسازی معابر دانست و افزود: 70 هزار مترمربع آسفالت ریخته شده که برای آسفالت کوچه های درون شهری و روکش آسفالت معابر به کار رفته است.
شهردار خشکبیجار با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از هشت خیابان و 16 کوچه بهسازی شده است، گفت: برای سهولت تردد شهروندان در ایام بارندگی، اقدام به هدایت آب های سطحی با لوله گذاری های موقت به سوی انهار کردیم تا آب را به رودخانه های بزرگ برساند.
حسینی همچنین از ریختن شن های شکسته در کوچه ها و معابر خبر داد و بیان کرد: همچنان بسیاری از کوچه ها و معابر نیازمند بهسازی هستند که جزو برنامه های شهرداری است.
وی از آماده سازی زمین ورزشی شهید فردی در تابستان سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: جوانان و نوجوانان می توانند به صورت رایگان از این فضای فرهنگی ورزشی بهره مند شوند تا زمینه کشف و شکوفایی استعدادها را فراهم کنیم.
شهردار خشکبیجار با بیان اینکه در بخش پسماند و تفکیک از مبدا زباله نیز برنامه های خوبی داریم، تصریح کرد: بنا به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست و استانداری گیلان، جزو شهرهای موفق در تفکیک زباله هستیم و لذا برای رسیدن به موفقیت باید برنامه ریزی منظم تری داشته باشیم.
وی خواستار همکاری آموزش و پرورش و گروه های مردم نهاد و شهروندان در امر تفکیک زباله های خشک و تر شد و خاطرنشان کرد: بهسازی جایگاه دپوی موقت انجام شده و به زودی به شهر سبز تبدیل می شویم.
حسینی از جذب اعتبار سه میلیارد تومانی شهرداری خشکبیجار در سال 1401 خبر داد و افزود: امسال نیز اعتبار 6 میلیارد تومانی داریم و امیدواریم در تخصیص ها نیز به موفقیت برسیم.
شهردار خشکبیجار از شناسایی نقاط اصلی جمع آوری آب های سطحی جهت لوله گذاری خبر داد و متذکر شد: به دنبال جذب سرمایه گذار برای آب بندان جکتاج و بازار تجاری خشکبیجار هستیم.
وی با اشاره به روند طرح تفصیلی شهر خشکبیجار، یادآور شد: از بیش از 1800 هکتار حوزه شهری، فقط 432 هکتار در محدوده قانونی شهر قرار دارد و لذا به دنبال گسترش سرزمینی هستیم؛ خشکبیجار ظرفیت گردشگری دارد و امیدواریم در بازنگری طرح مذکور، محدوده قانونی شهر افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار