امام جمعه سمنان با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان یادآور دشمنی تاریخی آمریکایی‌ها با ملت ایران است.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷ 03 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان سمنان که در مصلای حضرت امیرالمؤمنین (ع) سمنان اقامه شد، با اشاره به در پیش بودن ۱۳ آبان ماه، روز ملی مقابله با استکبار جهانی و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، این روز را یادآور دشمنی دیرینه استکبار جهانی و آمریکایی‌ها با ملت بزرگ ایران دانست.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها همواره در حال توطئه و دسیسه‌چینی در کشور ما بوده‌اند و دشمنی آن‌ها و سایر ایادی استکبار جهانی با ملت ایران در تاریخ ریشه دارد.

امام جمعه سمنان اظهار کرد: ۱۳ آبان مناسبت بسیار مهمی است و باید به‌خوبی پاس داشته شود.

مطیعی اظهار کرد‌: دانشجویان و دانش‌آموزان پیرو خط امام در چنین روز تاریخی و سرنوشت‌سازی، لانه جاسوسی آمریکا را در ایران تسخیر کردند و به خباثت‌های آمریکایی‌ها پایان دادند.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: لانه جاسوسی آمریکا همواره به‌عنوان محلی برای طرح‌ریزی برنامه‌های مختلف علیه مردم ما و سپس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار می‌گرفت که با ورود انقلابی دانشجویان و دانش‌آموزان پیرو خط امام، به این توطئه‌چینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها پایان داده شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید یوم الله ۱۳ آبان به‌خوبی گرامی داشته شود، گفت: دشمنی‌های استکبار جهانی با مردم کشورمان و همچنین نظام اسلامی ریشه تاریخی داشته و همواره ادامه دارد و هرگز به پایان نمی‌رسد.

مطیعی ادامه داد: همواره در طول سالیان گذشته شاهد توطئه‌چینی‌ها و دشمنی‌های مختلف از سوی آمریکایی‌ها و نظام استکبار جهانی برای مقابله با مردم ایران و رشد و توسعه کشورمان بوده‌ایم.

امام جمعه سمنان بیان کرد: آمریکایی‌ها همواره به دنبال توسعه اهداف خود در منطقه خاورمیانه و ایران بوده‌اند؛ از این‌رو، هرگز نتوانستند پیشرفت‌های پزشکی، دفاعی، علمی و نظامی ایران اسلامی را بپذیرند و همواره به مقابله با آن‌ها برخاستند.

وی تصریح کرد: امروز باید مسائل مرتبط با سالروز تسخیر لانه جاسوسی برای نسل جوان بازگو شود تا آن‌ها بدانند که دشمنی استکبار جهانی با مردم ایران چه دلایل و ریشه‌هایی دارد و هیچگاه به پایان نمی‌رسد.

مطیعی همچنین با اشاره به اینکه نسل جوان امروز باید بیش از همیشه مورد توجه قرار گیرد، به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با شمار زیادی از دانش‌آموزان کشورمان در روز‌های اخیر اشاره کرد.

امام جمعه سمنان گفت: رهبری همواره به نسل جوان به عنوان موتور پیشران کشور می‌نگرند و رشد و پیشرفته کشور را منوط به تقویت بدنه جوان و نوجوان کشور می‌دانند و از این‌رو، باید به این بخش توجه بیشتری شود.

مطیعی ادامه داد: جوانان ایرانی توانایی آن را دارند که کشورمان را به پیشرفت مورد نظر برسانند و قله‌های رشد و ترقی را فتح کنند و باید با قوت از آن‌ها حمایت و پشتیبانی کرد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار