معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی‌ ابن‌ ابی‌طالب(ع) قم گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال هشت هزار دانش‌آموز قمی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر بیشتر شده است.
کد خبر: ۱۱۳۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵ 05 November 2023

به گزارش تابناک قم، سرهنگ پاسدار امیر جعفری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: امسال اردوی راهیان نور استان قم در مناطق جنوب کشور از پانزدهم آبان ماه آغاز می‌شود و تا ۲۰ اسفندماه ادامه می‌یابد،؛ در این مرحله از اردوهای راهیان نور تمرکز ویژه‌ای بر اعزام دانش‌آموزان صورت گرفته و با مساعدت استاندار قم قرار است بیش از هشت هزار دانش‌آموز دختر و پسر قمی در مقطع متوسطه دوم به مناطق عملیاتی جنوب کشور در دوران دفاع مقدس اعزام شوند.

وی افزود: از ابتدای دی‌ماه با فرارسیدن زمان امتحانات دانش‌آموزان، اعزام متقاضیان شرکت در اردوهای راهیان نور با حضور اقشار مختلف بسیج و همچنین دانشجویان دنبال می‌شود و سپس میزبان آحاد مردم و کسانی که می‌خواهند به صورت خانوادگی در این مناطق حضور یابند، خواهیم بود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست اعزام راهیان نور دانش‌آموزی، دختران دانش‌آموز استان از ۱۵ آبان‌ماه تا دهم آذر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند و سپس از نیمه دوم آذرماه تا پایان آن، اردوهای راهیان دانش‌آموزی برای پسران دانش آموز استان با اجرای برنامه‌های متنوع ترتیب می یابد.

جعفری گفت:‌ اردوهای راهیان نور دانش آموزی استان قم، چهار روزه است و طی این مدت دانش‌آموزان علاوه بر حضور در مناطق عملیاتی جنوب و یادمان‌های مختلف، از طریق اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی و همچنین سخنرانی راویان با رشادت‌های رزمندگان به خصوص ایثارگری‌های رزمندگانی قمی در دوران دفاع مقدس آشنا خواهند شد.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دانش‌آموزان شرکت کننده در اردوهای راهیان نور امسال علاوه بر حضور در مناطق جنگی مورد نظر، به‌منظور آشنایی با پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور در برخی از واحدهای تولیدی بزرگ و پالایشگاه‌های موجود در جنوب کشور حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: سپاه امام علی‌ابن ابی‌طالب‌(ع) قم به عنوان مجری اعزام راهیان نور از تمام ظرفیت‌های در اختیار خود برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این اردوها بهره‌گرفته‌ و آماده است تا با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی متولی این موضوع و مشارکت ادارات کل استان برای افزایش سهمیه اعزام‌ها به مناطق عملیاتی جنوب اقدام لازم را انجام دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار