شهردار محلات گفت: بزرگ ترین فرش سرگل قاره کهن ۱۷ آبان ماه جاری در محلات رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ 05 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،عزیز تقی زاده افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تیرماه امسال فراخوان عمومی ارسال طرح فرش سرگل اطلاع رسانی شد.

وی اظهار داشتت: بعد از دو ماه هجده طرح مردمی به شهرداری ارائه شد که پس از برگزاری جلسه های کارشناسی از بین این طرح‌ها، هشت طرح انتخاب و از بین آنها طرح یکی از مردم شهرستان محلات به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد.

شهردار محلات با بیان اینکه بهترین زمان برای چیدن سرگل‌ها و برپایی فرش سالانه در آبان ماه است افزود:تا هفته آینده بیش از ۳۰۰ هزار سرشاخه گل اهدایی از سوی گلکاران محلاتی جمع آوری و سپس به سردخانه برای نگهداری در بهترین شرایط دمایی منتقل می‌شود.

او افزود: پس از پایان مرحله چیدن گل از مزارع، مرحله اجرای طرح فرش و چیدمان سرگل‌ها بر روی زمین شروع می‌شود که همه این مراحل را  کارکنان شهرداری و با مشارکت مردمی انجام می‌شود.

شهردار محلات گفت: مراسم افتتاح رسمی ششمین و بزرگترین فرش سرگل قاره کهن ساعت ۱۰ و ۳۰ صبح چهارشنبه ۱۷ آبان ماه جاری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در محل زمین چمن مصنوعی بوستان سلامت آغاز و تا جمعه ۱۹ آبان ادامه دارد.

محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تنوع تولید گل و گیاه زینتی است به طوری که ۱۸ درصد از سطح زیر کشت گل کشور ۱۲ درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور، ۸۰ درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، ۲۱ درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و ۱۴ درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می‌شود.

تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، شهرستان محلات را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار