معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با توجه به عملکرد درخشان دولت مبنی بر احیا دیپلماتیک و تلاش برای ارتباط با کشورهای مختلف، پیشنهاد بنادر بوشهر یا کنگان به‌عنوان دروازه تجاری ایران و عربستان در حال پیگیری است.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 06 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، علی باستین صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر حذف تعرفه آب مجازی برای صادرات آبزیان، خرما و محصولات گلخانه‌ای را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ صادرات کلیه محصولات کشاورزی مشمول پرداخت نیم درصد عوارض آب مجازی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های مستمر انجام شده در بودجه سال ۱۴۰۲ برای صادرات خرما، آبزیان و محصولات گلخانه‌ای عوارض آب مجازی لغو شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از پیگیری، پیشنهاد بنادر بوشهر یا کنگان به‌عنوان دروازه تجاری ایران و عربستان خبر داد و بیان کرد: با توجه به عملکرد درخشان دولت مبنی بر احیا دیپلماتیک و تلاش برای ارتباط با کشور‌های مختلف، پیشنهاد بنادر بوشهر یا کنگان به‌عنوان دروازه تجاری ایران و عربستان در حال پیگیری است.

باستین با اشاره به صدور مجوز‌های شرکت بومی هواپیمایی گفت: استان بوشهر با داشتن پنج فرودگاه و همسایگی با پنج کشور حاشیه خلیج‌فارس و با وجود تقاضای فراوان، اما از داشتن خط پروازی بین‌المللی محروم است. شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر پیگیر ایجاد شرکت هواپیمایی لیان ایر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تسریع در صدور مجوز خط هوایی لیان متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان بوشهر توسط سازمان هواپیمایی کشوری به تصویب رسید.

باستین از صدور مجوز صادرات میوه‌های گرمسیری در قبال صادرات خرما از جمله تهاتر خرما خبر داد و خاطرنشان کرد: ایجاد مشوق برای صادرات خشکبار کشور از جمله خرما می‌تواند بازار آن‌ها را تثبیت کند و با پیگیری انجام شده در سفر دوم رئیس جمهور به بوشهر در اسفند ماه ۱۴۰۱ مجوز واردات میوه‌های گرمسیری در قبال صادرات خرما استان بوشهر مازاد مصرف داخلی با همکاری وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی صادر شد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار