سی‌وپنجمین یادواره شهدای هرمزآباد رفسنجان از شانزدهم آبان ماه آغاز شده و تا هجدهم ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰ 08 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، سی‌وپنجمین یادواره شهدای هرمزآباد رفسنجان عصر امروز دومین روز خود را سپری کرد. یادواره‌ای که از اولین روز برگزاری‌اش که در این منطقه ۱۵ شهید داده بود، شروع و امروز تعداد شهدایش به عدد ۲۵ رسیده است.

حسن پورکشاورزی مسؤول ستاد یادواره شهدای هرمزآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین مراسم ویژه شهدا در هرمزآباد در سطح استان است که به‌صورت یادواره برگزار می‌شود و پایه‌گذار آن مرحوم حجت‌الاسلام خردمند است که با وحدتی که ایجاد کرد یادواره‌های تأثیرگذاری برگزار و خانواده‌های شهدا استقبال خوبی از آن داشتند.

وی تصریح کرد: از همان روز اول برگزاری یادواره تصمیم گرفتیم بدون وابستگی به نهاد و ارگانی یادواره را برگزار و مشکلات را خودمان حل کنیم که این بهترین امتیاز است و هزینه یادواره را با کمک خانواده شهدا و اهالی روستا تأمین می‌کنیم.

مسؤول ستاد یادواره شهدای هرمزآباد از حضور مداحان معروف و سخنرانان کشوری در این مراسم یاد کرد و گفت: یادواره امسال به‌مدت سه روز از شانزدهم تا هجدهم آبان برگزار و حجت‌الاسلام صابری‌اراکی سخنران امسال یادواره است.

وی برگزاری مراسم ویژه گلباران قبور شهدا همراه با موزیک در روز پایانی را از برنامه‌های این یادواره برشمرد و گفت: در حاشیه یادواره‌ها هرسال مسابقات فرهنگی ورزشی اجرا می‌کنیم که امسال مسابقات ورزشی خواهران و برادران قبل از یادواره برگزار شده و هدایا را در روز پایانی یادواره به برندگان اهدا می‌کنیم. همچنین حین برگزاری مراسم مسابقات نقاشی و مقاله نویسی برای رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

پورکشاورزی، برپایی غرفه‌هایی مانند حجاب، رسانه، غزه با عنوان از مظلومیت تا مهدویت و فروشگاه فرهنگی را از دیگر برنامه‌های جانبی این یادواره برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: حداقل روزانه یک‌هزار نفر جمعیت در این یادواره شرکت می‌کنند که علاوه بر اهالی حومه غربی از سایر نقاط شهرستان نیز حضور دارند.

پورکشاورزی علاقه‌مندی جوانان این منطقه به شهدا و تأثیرگذاری این یادواره را در این سال‌ها یادآور شد و گفت: جوانان به احترام این یادواره و شهدا اگر از مسیر منحرف شده باشند، این یادواره مسیر را برایشان همواره کرده و به سمت پاکی هدایت می‌شوند.
منبع/فارس

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار