پس از گذشت 12 سال از برگزاری آخرین یادواره شهدای شهرستان بوشهر، شروع این یادواره با برگزاری کارگاه طراحی پوستر یادواره شهدای این شهرستان شروع شده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹ 10 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، 12 سال از برگزاری آخرین یادواره شهدای شهرستان بوشهر می‌گذرد و حالا پس از 12 سال بار دیگر قرار است یادواره شهدای این شهرستان برگزار شود.

در همین راستا به منظور بزرگداشت مقام شهدای شهرستان بوشهر قرار است یادواره‌ای در بوشهر برگزار شود و به همین مناسبت هنرمندان استان بوشهر در کارگاهی ۲ روزه گرد هم آمدند تا برای این یادواره پوستر طراحی کنند.

شروع رقابت هنرمندان در کارگاه دو روزه پوستر

کارگاه دو روزه طراحی پوستر صبح پنج‌شنبه در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد که در ابتدا طراحان حاضر در این رویداد یک جلسه آموزشی را گذراندند و قالب‌ها و سبک‌های مختلف برای طراحی پوستر را واکاوی کردند.

پس از برگزاری جلسه آموزشی هر کدام از طراحان به سمت میزی که برای آن‌ها تدارک دیده شده بود رفتند و شروع به‌ایده پردازی کردند.

با اتمام‌ایده‌پردازی‌، طراحان ایده‌های خود را به دبیر جشنواره ارائه کردند و در این مقطع پروسه طراحی پوستر آغاز شد و با چکش کاری‌ایده‌ها، طراحان به سمت طراحی رفتند.

هنرمندان ایده‌هایشان را از شهدا گرفتند

پس از برگزاری نماز و صرف نهار هنرمندان به زیارت قبور مطهر شهدای بهشت صادق مشرف شدند و در آنجا از نماد‌های موجود تصویر‌برداری کردند تا در طرح‌های خود از آن استفاده کنند.

پس بازگشت از بهشت صادق به‌ ایده‌هایی بیشتر که از محضر شهدا دریافت کرده بودند به تکمیل طرح‌های خود با‌ ایده‌های جدید روی آوردند.

در پایان روز اول این رویداد ۲ روزه به نشست پایانی ختم شد که در آن به بحث موضوعاتی پیرامون رویداد و طرح‌های ارائه شده پرداخته شد.

یاسر باغداری دبیر این رویداد ۲ روزه طراحی پوستر با محوریت یادواره شهدای شهرستان بوشهر اظهار داشت: رویداد ۲ روزه طراحی گرافیک به مناسبت یادواره شهدای شهرستان بوشهر از صبح پنجشنبه ۱۸ آبان ماه با حضور هنرمندانی از سراسر استان آغاز و پس از ارائه فنی توسط دبیر رویداد و‌ ایده پردازی گروهی هنرمندان روند تولید اثر را در کارگاه آغاز کردند.

هنر بوشهری در سبک‌های مختلف طراحی تلفیق شد

وی افزود: در این کارگاه هنرمندان گرافیست در سبک‌های مختلف از جمله مونتاژ، نقاشی دیجیتال، مداد رنگی، مینیمال و سبک‌های دیگر به تولید اثر می‌پردازند.

این مقام مسؤول اعلام کرد: تولیدات این هنرمندان در سطحی خوبی است و این گونه اتفاقات باعث تولید آثار با کیفیت در زمینه اتفاقات ویژه‌ای مانند فرهنگ شهادت خواهد بود که در سایر موضوعات نیز می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

دبیر این رویداد بیان کرد: این رویداد می‌تواند الگویی برای سایر رویداد‌ها شود و ما آماده هستیم که در دیگر موضوعات نیز این چنین رویداد‌هایی را برگزار کنیم.

باغداری تصریح کرد: اختتامیه کارگاه عصر جمعه ساعت ۱۶ با ارائه نسخه نهایی آثار برگزار خواهد شد. این برنامه یکی از برنامه‌های جانبی یادواره شهدای شهرستان بوشهر است که دی‌ماه برگزار خواهد شد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار