یادواره شهدای عبادی به مناسبت بزرگداشت هفته فرهنگی خوسف 23 آبان ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵ 10 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، یادواره شهدای عبادی به مناسبت بزرگداشت هفته فرهنگی خوسف ۲۳ آبان ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

این یادواره برای شهیدان سید محسن، سید محمد علی و سید عبدالکریم عبادی با سخنرانی حجت الاسلام حاج شیخ حامد مقری، امام جمعه موقت خوسف، مداحی ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

سال‌های زیادی است که نام و آوازه خاندان بزرگ عبادی در کنار آن همه افتخار این خطه کویری درخشش خاصی یافته و زبانزد است. در مرتبه نخست و به مصداق آیه شریفه إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم آن چه که این تبار را برجسته و ویژه ساخته تقوا، پرهیزگاری و ورعی است که به وضوح در منش، رفتار و اخلاق این خاندان هویداست.

پدر بزرگوارشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین مرحوم آقا سید حیدر که خود فرزند یکی از عرفای به نام خطه خوسف می‌باشد از معتمدین، عارفان و بزرگان و موسس حوزه علمیه شهرستان خوسف بوده و مادر مکرمه نیز نوه حضرت آیت الله حاج میرزا علی خوسفی از نوادر و بزرگان عصر خود هستند.

ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و دانش والای مرحوم آیت الله سید مهدی عبادی (فرزند آقا سید حیدر) موجب جلب اعتماد رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و پس از رحلت امام مورد وثوق رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی بود که حاصل آن نمایندگی ولایت فقیه در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان‌رضوی و همچنین نمایندگی چند دوره مردم در مجلس خبرگان رهبری بود.

وی دوتن از فرزندان برومند و رشید خود را در جنگ تحمیلی تقدیم این انقلاب کرد و خود نیز رحلتی شهادت گونه داشت. فرزند دیگر مرحوم آقا سید حیدر، آیت الله سید علیرضا عبادی است که ایشان هم در زهد و تقوی گوی سبقت را ربوده و مورد فخر و مباهات این استان هستند.

انسانی وارسته که در کارنامه درخشان خود نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و ریاست عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در نهایت با حکمی که متن آن نشان از حسن اعتماد داشت از سوی، ولی امر مسلمین جهان به شایستگی نماینده، ولی فقیه در استان خراسان جنوبی شدند.

بزرگ مردی که فرزند خلفشان آقا سید محمد باقر هم از اساتید مبرز حوزه و دانشگاه بوده و مسئولیت نمایندگی مردم مرکز استان در مجلس شورای اسلامی را به عهده داشتند.

سید احمد فرزند دیگر آقا سید حیدر است که آن مرحوم نیز از فضلا و روحانیون به نام بوده و وی هم فرزند طلبه و فاضل خویش را در دوران دفاع مقدس تقدیم به نظام و انقلاب می‌کند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار