امام جمعه رفسنجان گفت: مبنای برگزاری انتخابات در همه زمینه‌ها باید قانون باشد، در رد و تأییدها سلیقه‌ای اعمال نشود. اگر سلیقه‌ای عمل شود خیانت است.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 10 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان اظهار داشت: امسال مردم در جبهه حق علیه باطل حضور بسیار ارزشمندی داشتند.

وی بیان داشت: مهم‌ترین مسأله‌ای که امروز در جهان مطرح است، مسأله غزه است که در خط مقدم و نماد جبهه مقاومت در مقابل رژیم غاصب و ددمنش و کودک‌کش اسرائیل قرار گرفته است.

عسکری ادامه داد: در سراسر عالم مردم در مقابل این جریان واکنش نشان می‌دهند و با مظلومان غزه همراهی می‌کنند.

وی بیان داشت: سخنرانی حکیمانه سیدحسن نصرالله دشمن را در ابهام قرار داد و هشدار‌های لازم و نهیب‌های لازم را به جبهه استکبار داد.

امام جمعه رفسنجان مسأله مشارکت حداکثری، سلامت، امنیت و رقابت در انتخابات را از تأکیدات مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: همه باید به وظایف شرعی و قانونی خودمان عمل کنیم. عمل به قانون و احقاق حقوق نامزد‌های انتخاباتی که وارد صحنه می‌شوند واجب بوده و صیانت از آرا و حرمت کسانی که نامزد هستند باید حفظ شود.

وی اضافه کرد: مبنای برگزاری انتخابات در همه زمینه‌ها باید قانون باشد، در رد و تأیید‌ها سلیقه‌ای اعمال نشود. اگر سلیقه‌ای عمل شود خیانت است، نباید بگذاریم افراد ناصالح و نامحرم به مجلس راه پیدا کنند، چون مجلس یکی از ارکان شامخ و تصمیم‌گیری نظام است.

عسکری تصریح کرد: امام راحل فرمودند «نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد». اگر کسی اهلیت دارد و دلسوز انقلاب است و برنامه خوبی دارد دلیلی ندارد بخواهد رد شود.

وی در همین رابطه افزود: برای مشارکت حداکثری باید رقابت، ممکن باشد اگر رقابت ناممکن باشد حضور حداکثری صورت نخواهد گرفت، بنابراین افراد واجد صلاحیت از سلایق مختلف سیاسی باید در انتخابات حضور داشته باشند.

عسکری خطاب به نامزد‌های مجلس ابراز کرد: کاندیدا‌ها از چهارچوب قوانین و مقررات خارج نشوند و به گونه‌ای عمل کنند که تخلفی از آنان سر نزند. این افراد قرار است در مجلس قانون وضع کنند نباید قانون‌شکنی کنند. از تخریب و توهین به افراد پرهیز کنند که شرعا و قانونا خلاف بوده و جرم محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: هیچ کس حق ندارد از امکانات و مناصب دولتی و حکومتی له یا عله کاندیدایی استفاده کند. اگر مردم این معنا را احساس کنند که برگزارکنندگان انتخابات امناء مردم هستند و انتخابات از سلامت برخوردار است، قطعا مشارکت زیادی خواهند داشت.

امام جمعه رفسنجان در پایان سخنانش متذکر شد: آقایان در مسائل انتخاباتی و تبلیغاتی دنبال سیاه‌نمایی نباشند، بلکه دنبال امیددادن به جامعه باشند.

حجت‌الاسلام حسن ایزدی امام جمعه کوهبنان نیز به لزوم ساختن برنامه‌های خوب برای جوانان و نوجوان پرداخت و اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدای دانش‌آموز یکی از آن موارد است.

امام جمعه کوهبنان اضافه کرد: این امر می‌تواند هجمه‌ها علیه دانش‌آموزان را در فضای مجازی کمرنگ کند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار