تابناک هرمزگان- یادداشت: مریم پاسلار
کد خبر: ۱۱۳۷۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ 11 November 2023

کیفیت یعنی رسیدن به استانداردهایی که از پیش تعیین شده است و با توجه به این تعریف ابتدا استاندارد های ارایه خدمات یا ارایه محصول مشخص می شوند و بعد از آن فعالیت ها در جهت رسیدن به این استانداردها انجام می شود .
این استانداردهای شامل نیروی انسانی ؛ تجهیزات ؛ پول ؛ فضا ؛ و فرآیند هایی است که برای داده ها در نظر گرفته می شود.

باید در نظر داشت ؛ کیفیت زمانی قابل دستیابی است که به طور مستمر با نیاز ها و انتظارات مشتری های سازمان ؛ فعالیت ها و فرآیند های سازمان طراحی شده و به اجرا در آید .

هجدهم آبان ماه به عنوان روز ملی کیفیت نام گذاری شده است.در این روز، به سرآمدترین و برترین سازمان‌های ایرانی حائز شرایط در بخش‌های مختلف کشور شامل سازمان‌ها، بنگاه‌های اقتصادی بزرگ، واحدهای عملیاتی، مؤسسات بخش عمومی، بنگاه‌های کوچک و متوسط مستقل و بنگاه‌های کوچک و متوسط وابسته که در زمینه ارتقاء کیفیت و سرآمدی کسب و کار، فعالیت‌های چشم‌گیری انجام داده‌اند جوائزی اعطا می‌شود.

در امر طرح‌ریزی و اجرای ملی کیفیت ایران کمیته ای فنی متشکل از ۲۱ نفر کارشناس متخصص در زمینه مدیریت کیفیت و مباحث سرآمدی نیز، دبیرخانه و شورای سیاست‌گذاری را یاری می‌نمایند ؛ عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در جایزه ملی کیفیت ایران، شورای سیاست‌گذاری می‌باشد و مطابق نظام‌نامه جایزه، دبیرخانه جایزه ملی کیفیت ایران مستقر در مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مجری جایزه بوده و کلیه عملیات اجرایی مرتبط با جایزه را عهده‌دار است.

کیفیت را می توان این گونه نیز تعریف کرد ؛ کار را بار اول صحیح انجام دادن و بارهای بعدی را در راستای ارتقای آن کار صحیح باید پیش برد : همین باعث می شود که در زمان صرفه جویی کرد و از اتلاف وقت جلوگیری کرد و از صرف انرژی بیهوده جلوگیری شود؛ این کار باعث ارتقاي‌ مستمر و پيشگيري‌ از زيان‌ مي ‌باشد.

كيفيت‌ اثر بخشي‌، مناسب‌ بودن‌ و كارآيي‌ مي‌ باشد كه‌ از عناصر اساسي‌ يك‌ نظام‌ و مراقبت ‌كيفي‌ هستند.

انتهای پیام//

برچسب ها: مریم پاسالار ، کیفیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار