مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از رونمایی نرم‌افزار جامع گردشگری استان سمنان با نام «پارکوپلو» خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 11 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه آسان‌سازی دسترسی کاربران به اطلاعات و سرویس‌های مکانی متناسب با نیاز و موقعیت جاری خود از مهم‌ترین مزیت‌های نرم‌افزار جامع گردشگری استان سمنان به شمار می‌رود، گفت: جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها و مراکز اقامتی، صنایع‌دستی و سوغات، موزه‌ها، مجتمع‌های بین‌راهی، پذیرایی و خوراک و ... بخش‌های مختلف این نرم‌افزار به تفکیک شهرستان‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: این نرم‌افزار برای راهنمایی گردشگران به‌گونه‌ای طراحی شده است تا بتواند به‌راحتی اطلاعات تمام امکاناتی که در طول مسیر قرارگرفته‌اند، اعم از سرویس‌های بهداشتی، نانوایی‌های کشیک، مکانیکی‌ها، داروخانه‌ها، هلال‌احمر و... را در اختیار مسافران قرار دهد.

کرم‌زاده افزود: مسافران با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانند قبل از سفر با ویژگی‌ها، امکانات، جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهر یا روستا آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه این برنامه کاربردی، به‌راحتی از طریق کیو. آر. کد، کافه بازار و همچنین تارنمای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قابل‌نصب بر گوشی‌های تلفن همراه است، گفت: این نرم‌افزار برای ارتقای رفاه شهروندان، مسافران و گردشگران و توسعه گردشگری استان سمنان توسط گروهی از دانش‌بیان جوانان بومی این استان تولیدشده که از طریق گوشی‌های تلفن همراه چه به‌صورت نرم‌افزار و چه به‌صورت تحت وب قابل‌دسترسی برای عموم است.

وی افزود: در مرحله نخست نرم‌افزار پارکوپلو، این نرم‌افزار به زبان فارسی است؛ اما با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته این نرم‌افزار حداقل به هفت زبان زنده روز دنیا مجهز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: این نسخه از اپلیکیشن، نسخه اولیه و آزمایشی بوده و قطعاً تلاش می‌کنیم تا در به‌روزرسانی‌های بعدی، کاستی‌های آن را برطرف کنیم.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار