فرماندار اردبیل گفت: ۹۶ درصد از داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین تایید صلاحیت شدند.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱ 12 November 2023

گزارش تابناک اردبیل، سید محمد اعتماد اعجازی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس قانون جدید انتخابات که مرداد سال‌جاری تصویب شد، تغییرات قابل توجهی اعمال شد که از جمله آن می‌توان به افزایش فرایند انتخابات از ۹۳ روز به ۲۵۰ روز اشاره کرد.

وی افزود: ۴۳۵ نفر در مرحله پیش ثبت نام از طریق سامانه وزارت کشور داوطلب انتخابات از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین شدند که از تعداد مذکور ۲۱۵ نفر حائز شرایط بودند.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است، گفت: با شروع فرآیند ثبت‌نام قطعی از ۲۷ مهرماه، کاندیدا‌ها وارد فاز جدیدی از انتخابات شده و با شروع بررسی صلاحیت‌ها بالغ بر ۹۶ درصد کاندیدا‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شدند.

وی با بیان اینکه مشارکت اصلی‌ترین هدف انتخابات است، تصریح کرد در این دوره از انتخابات برخلاف دوره‌های پیشین قرار است از امکانات دولتی نیز برای بحث تبلیغات کاندیدا استفاده شود که از جمله این امکانات می‌توان به سالن‌های ورزشی، مساجد، مدارس و… اشاره کرد که کاندیدا‌ها می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

اعتماد اعجازی تشریح کرد: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی نقش اساسی را در افزایش مشارکت مردم در انتخابات ایفا می‌کنند که ضروری است با حضور فعال در عرصه انتخابات، مردم را به پای صندوق‌های رأی بکشانیم.

فرماندار اردبیل بیان کرد: برای حضور در رقابت‌های انتخابات مجلس در ۱۱ اسفندماه تمامی عوامل اجرایی پای کار هستند به طوری که در ۴۲۰ شعبه در استان عملیات رأی‌گیری اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به داوطلبین ثبت نام کننده در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: ۱۰ نفر از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند که روند رسیدگی به صلاحیت این کاندیدا از طریق دیگر مراجع دی صلاح خواهد بود.

اعتماد اعجازی عنوان کرد: رویکرد مقام معظم رهبری برای انتخات در چهار محور مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت است که باید با ایجاد فضای مناسب سیاسی حضور سلایق مختلف مردم را در انتخابات فراهم آوریم.

فرماندار اردبیل تاکید کرد: داشتن پرونده محکومیت یکی از دلایل رد صلاحیت کاندید‌ها است، اما صرف داشتن اتهام نمی‌تواند دلیلی بر رد صلاحیت باشد مگر اینکه تعدد در آن وجود داشته باشد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار