مدیر درمان تامین اجتماعی استان گفت : دو هزار و ۶۷۲ بیمار سخت درمان از خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شدند و برای آنها پرونده تشکیل شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸ 14 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،روح اله سهرابی اظهار داشت:پوشش بیمه‌ای داروهای بیماران خاص، مزمن و صعب‌العلاج (سخت درمان) در سازمان تامین اجتماعی افزایش یافته و اکنون برای ۶۸۵ بیمار خاص و بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ بیمار صعب العلاج تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی این استان، و خدمات مورد نیاز ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون تمام خدمات درمانی بیماران خاص (تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی) در بخش بستری و سرپایی توسط سازمان تامین اجتماعی با تعرفه دولتی رایگان است.ادامه داد: داروهای اختصاصی بیماران مبتلا به (MS) و یا شیمی‌درمانی علاوه بر پرداخت ۷۰ درصد فرانشیز سهم سازمان،۲۰ درصد فرانشیز سهم بیمار نیز توسط تامین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

سهرابی یادآور شد: اکنون بیش از ۱۴ هزار خدمت سرپایی به صورت روزانه در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی ارایه می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲ میلیون و ۵۲۱ هزار خدمت سرپایی، یک میلیون و ۱۱۰ هزار ویزیت پزشکان از ابتدای امسال تاکنون در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی ارایه شده‌ است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: ۱۵ هزار و ۳۵۰ بیمار در نیمه نخست امسال در مراکز ملکی این سازمان در استان بستری شدند و هفت‌هزار و ۷۵۰ عمل جراحی بستری نیز در این مراکز انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: ۸۸۶ مرکز درمانی شامل ۱۳۹ پزشک عمومی، ۱۷۳ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۴۱ دندانپزشک، ۲۲۷ داروخانه، ۲۳۸ مرکز پاراکلینیک، ۴۴ درمانگاه و ۲۴ بیمارستان و پلی کلینیک با مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مرکزی، طرف قرارداد هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: طرح توسعه‌ای و ایجادی در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در حال اجرا است و عملیات اجرایی ۲ سالن انبار دارویی به متراژ یک‌هزار و ۸۰۰ متر در بیمارستان‌های چمران ساوه و شازند به اتمام رسیده‌ و عملیات اجرایی سه درمانگاه در بیمارستان‌های شازند، شهید چمران ساوه و محلات بر اساس برنامه زمانبندی در حال انجام‌ است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار