مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به افتتاح مدرن ترین فرودگاه کشور در کیش گفت: هوشمندترین پایانه فرودگاهی کشور به دست متخصصان داخلی ساخته شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ 14 November 2023

به گزارش تابناک جزیره، رحیم سرهنگی روز سه شنبه در مراسم افتتاح پایانه جدید فرودگاهی در کیش با تاکید بر ضرورت بازتاب توانایی متخصصان داخلی کشور، اظهار کرد: در همین راستا نمایشگاه دستاورد‌های فن آوری کشور در کیش با کمک معاونت علمی رییس جمهور برپا می‌شود تا مردم با دستاورد‌های متخصصان داخلی کشور آشنا شوند.

وی پایانه جدید فرودگاهی کیش را هدیه‌ای از سوی کیش برای تمامی مردم ایران دانست و افزود: برای میزبانی شایسته از گردشگران تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه شریان‌های کیش به تعداد پرواز‌ها به این جزیره وابسته است، اضافه کرد: کسب و کار مردم در این جزیره به تعداد پرواز‌ها گره خورده است که امیدواریم با تدابیر وزیر راه و شهرسازی این مشکل برطرف شود.

وی همچنین خواستار اتصال جاده شیراز – بندرعباس به بندر چارک و تقویت مسیر زمینی ورود به جزیره کیش شد.

مکانیزه‌ترین فرودگاه کشور در کیش که کلنگ زنی آن در سال ۱۳۹۱ انجام شده و وعده بهره برداری از آن از سالی به سال دیگر روی زمین مانده بود، هم اکنون در دولت سیزدهم افتتاح شد تا گام‌های جدی برای هموار کردن مسیر توسعه و سرمایه گذاری در منطقه برداشته شود.

این فرودگاه از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ به عبارتی دیگر به طور متوسط هر ساله ۷.۵ درصد رشد داشته که قطع یقین آمار قابل قبولی نیست؛ اما از تابستان ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ پیشرفت این طرح فاخر شتاب چشم گیری گرفت و توانست با ۳۰ درصد پیشرفت در عرض ۲ سال آماده بهره برداری باشد.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار