کیش – ایرنا – امام جمعه کیش با قدردانی از تلاش‌های دولت سیزدهم در اتمام مدرن ترین فرودگاه کشور در کیش گفت: هوشمند ترین فرودگاه کشور نمود بارز هنر ایرانی در عرصه جهانی است.
کد خبر: ۱۱۳۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 14 November 2023

به گزارش تابناک جزیره، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا بی‌نیاز» روز سه شنبه در مراسم افتتاح ترمینال جدید فرودگاه کیش با بیان اینکه بذر توسعه علمی جامعه اسلامی به درخت تنومندی تبدیل شده است، اظهار کرد: امروز همگان از پیشرفت علمی جمهوری اسلامی شگفت زده هستند که فرودگاه هوشمند کیش فقط یکی از آن‌ها است.

وی ادامه داد: امروز در بسیاری از حوزه‌های علمی جز کشور‌های سرآمد جهان هستیم و دشمنان از این پیشرفت در هراس هستند.

امام جمعه کیش با قدردانی از تلاش دولت در تکمیل طرح‌های نیمه تمام، بیان کرد: پیشرفت فیزیکی ترمینال جدید فرودگاه کیش در ۲ سال گذشته قابل قیاس با سال‌های پیش از آن نیست.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه همه جانبه امور، گفت: خدمات شهری و خدمت به مردم باید متناسب با این فرودگاه ارتقا یابد.

حجت الاسلام والمسلمین «بی‌نیاز» خواستار افزایش پرواز‌ها به جزیره کیش شد و بر ضرورت کاهش تعرفه‌های حمل بار مواد غذایی به کیش تاکید کرد.

وی ادامه داد: توجه به مسیر جاده‌ای بندر چارک برای تقویت مسیر زمینی ورود به جزیره کیش می‌تواند سببب رونق گردشگری در منطقه شود.

امام جمعه کیش همچنین خواستار اجرای طرح ملی مسکن در کیش شد.

به گزارش ایرنا، مکانیزه‌ترین فرودگاه کشور در کیش که کلنگ زنی آن در سال ۱۳۹۱ انجام شده و وعده بهره برداری از آن از سالی به سال دیگر روی زمین مانده بود، هم اکنون در دولت سیزدهم افتتاح شد تا گام‌های جدی برای هموار کردن مسیر توسعه و سرمایه گذاری در منطقه برداشته شود.

این فرودگاه از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ به عبارتی دیگر به طور متوسط هر ساله ۷.۵ درصد رشد داشته که قطع یقین آمار قابل قبولی نیست؛ اما از تابستان ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ پیشرفت این طرح فاخر شتاب چشم گیری گرفت و توانست با ۳۰ درصد پیشرفت در عرض ۲ سال آماده بهره برداری باشد.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار