استاندار آذربایجان‌غربی:
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تسریع روند فراهم سازی زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان و پرداخت تسهیلات بانکی این بخش در اولویت بوده و مدیران مربوطه روان سازی لازم را در این زمینه انجام دهند.
کد خبر: ۱۱۳۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴ 15 November 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با تاکید بر مدیریت زمان در حمایت از سرمایه گذاران، افزود: نظارت و بازرسی در زمینه تحقق اقدامات به ویژه پرداخت تسهیلات با برنامه‌ریزی و به سرعت انجام شود تا منابع و سرمایه‌گذاری افراد به موقع به مرحله تولید و بهره وری برسد.

وی همچنین با تاکید بر تسریع روند پرداخت تسهیلات بانکی از محل تبصره ۱۸، خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل با توجه به اینکه پول و منابع تامین بوده و سرعت در اعطاء مهم‌ترین مساله است، فواصل دریافت تقاضای افراد تا پرداخت تسهیلات را به حداقل ممکن برسانند.

استاندار آذربایجان غربی به اهمیت سرمایه‌گذاری برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان نیز اشاره کرده و افزود: شهرک‌های صنعتی مصوب که فاقد زمین لازم بوده، به سرعت تعیین تکلیف شده و برای رفع چالش‌های زیرساختی مطالعات اساسی صورت گیرد.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌ها در نقاطی با توجیه اقتصادی انجام شود، اضافه کرد: اولویت با مناطقی است که متقاضی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

وی در ادامه با تاکید بر عدم اتلاف منابع دولتی در این زمینه، افزود: با پیگیری رفع مشکلات احتمالی زمین واگذار شده، از سردرگمی سرمایه‌گذاران در پیچ مشکلات جلوگیری شود.

استاندار آذربایجان غربی به جلوگیری از راکد ماندن سرمایه‌گذاری انجام شده نیز تاکید کرده و یادآور شد: واگذاری جدید در این زمینه منوط به رفع مشکلات قبلی خواهد بود.

معتمدیان همچنین با تاکید بر اهمیت آشنایی مدیران استانی با مسائل حقوقی، افزود: دستگاه‌های استانی اقدامات لازم برای مستندسازی اراضی را انجام داده و اهتمام جدی در این خصوص داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی در زمینه تعهدات اشتغال زایی، باید پاسخگوی عملکرد خود باشند تا تعهدات همچنان رو به پیشرفت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار