رئیس کل دادگستری استان گفت :شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی باید با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، نسبت به دریافت اسناد کاداستر بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، حداقل به میزان ۱۰۰ هکتار تا پایان سال اقدام کند.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 16 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر تشکیل کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد مؤثر و فوری با تخلفات ساخت ‌و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز زمین های کشاورزی و باغ‌ها توسط استانداری مرکزی افزود: این کارگروه باید به صورت منظم و مستمر در طول سال تشکیل شود و در صورت بروز مشکل، موضوع به صورت موردی به شورای حفظ حقوق بیت‌المال اعلام تا در جلسه های بعدی مطرح و مشکل برطرف شود.

او گفت: شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی باید با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، نسبت به دریافت اسناد کاداستر بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، حداقل به میزان ۱۰۰ هکتار تا پایان سال اقدام کند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به مکاتبه دادستانی کل کشور در خصوص پیگیری و نظارت بر روند واگذاری زمین های ملی و تهیه گزارش در خصوص تخلفات و جرایم تاکید کرد: ضروری است مسئولان امور زمین های سازمان جهاد کشاورزی استان با نظارت میدانی و بررسی پرونده‌های جریانی، گزارش جامع و کاملی در این خصوص تهیه و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به دادستان یا رئیس حوزه قضایی مربوط اعلام کنند تا تصمیم قاطع گرفته شود.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: برای کاهش ایجاد انگیزه برای تغییر کاربری زمین زراعی، باغ‌ها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و خارج از محدوده شهرها و روستاها، مقرر شد بازرسی کل استان، موضوع قانون واگذاری انشعابات موقت توسط دستگاه‌های خدمات رسان که سال‌ها منقضی شده را پیگیری کند تا اقدامات لازم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار