کرمان-ایرنا- رییس دادگستری رفسنجان از پیگیری برای پرداخت حقوق قانونی شهرستان در نتیجه فعالیت‌های شرکت ملی مس خبرداد و گفت که مسئولان مس در این زمینه قول دادند.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ 16 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، به نقل از دادگستری رفسنجان، حسین رمضانی‌زاده اظهارداشت: در جلسه عصر دیروز (چهارشنبه) جلسه مدیران مس در دفتر امام جمعه تشکیل شد.

به گفته وی، مدیر عامل و مسئولان صنایع ملی مس ایران برای پاسخ به مطالبات مسئولان به نیابت از مردم این شهرستان حاضر شدند و پس از بیان مبانی و مستندات قانونی در زمینه مسئولیت‌های قانونی صنایع ملی مس ایران در شهرستان رفسنجان، در نهایت قول مساعد برای اجرای قوانین و مقررات در راستای تادیه حقوق قانونی مردم شهید پرور رفسنجان علی‌الخصوص در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی دادند.

رییس حوزه قضایی رفسنجان در این جلسه بیان کرد: به موجب قوانین موضوعه از جمله تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن، قانون مالیات‌های مستقیم در زمینه هزینه‌های قابل قبول در حوزه‌های اجتماعی، عوارض کالا و خدمات و ارزش افزوده، دستورالعمل اجرایی عوارض آلایندگی مسئولیت‌های قانونی صنایع ملی مس ایران نسبت به شهرستان رفسنجان مشخص شده و به نمایندگی از مردم انتظار داریم اقدامات مسئولان این مجموعه برابر قوانین و مقررات موضوعه برای مردم تشریح و تبیین شود.

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال رفسنجان در ادامه عنوان کرد:اقدامات صنایع ملی مس ایران و مجتمع مس سرچشمه در حوزه‌های مختلف از جمله جذب نیروی انسانی و برگزاری آزمون، بومی گزینی، پرداخت حقوق و مزایا در شرکت‌های زیرمجموعه و جلوگیری از ایجاد اعتراض و نارضایتی، رعایت ضوابط قانونی در حوزه مسائل زیست محیطی، منابع طبیعی و منابع آب و همچنین در حوزه‌های سازمانی از جمله برگزاری مناقصه‌ها، عقد قراردادهاو اجرای طرح‌های عمرانی، توسعه و ... می‌بایست با رعایت کامل ضوابط و قوانین انجام و از هرگونه بروز اشکال قانونی در این خصوص جلوگیری شود.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رفسنجان تاکید کرد: باوجود نقش نظارتی دستگاه قضایی و پیگیرانه مجدانه و بدون اغماض در این خصوص، دستگاه قضایی در شهرستان به‌طور جدی پیگیر حل مشکلات مجتمع مس سرچشمه در حوزه تولید و اشتغال نیز خواهد بود و در این جلسه مقرر شد مجموعه مس در صورت وجود و بروز هرگونه مشکل در حوزه تولید و اشتغال و فراهم نمودن زیرساخت‌ها در این خصوص، مراتب را به دادسرا و شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اعلام کند تا دادگستری در کمترین زمان ممکن در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به حل مشکلات موجود در راستای حمایت قاطع از تولید و اشتغال اقدام کند.

نماینده دستگاه قضایی در شهرستان رفسنجان گفت:با برگزاری این جلسه و پاسخگویی قابل تقدیر مسئولان صنایع ملی مس ایران به‌ویژه مدیرعامل جدید صنایع مس به مسئولان رفسنجان، امیدواریم مجموعه مس به تکالیف قانونی خود عمل کنند و تاکید می‌شود مطالبه حال حاضر دستگاه قضایی در رفسنجان درراستای تکلیف قانونی مقرر در اصل ۱۵۶ قانون اساسی مبنی بر حفظ و احیای حقوق عامه و صرفاً در راستای استیفای حقوق قانونی مردم انجام شده است.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد و مجموعه غنی معادن مس کشور در این منطقه در مجتمع مس سرچشمه استخراج و فرآوری می‌شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار