استاندار خراسان‌جنوبی گفت: طی دو ساله اخیر ۷ هزار میلیارد تومان برای بهبود وضعیت راه‌های بخش سه قلعه و سرایان هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹ 17 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز ظهر با با سفر به بخش سه قلعه این شهرستان ابتدا با همراهی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی مجتمع آبرسانی روستای چاه غیاث سرایان را افتتاح کرد.

سپس در نماز عبادی سیاسی جمعه شهر سه قلعه حضور یافت و با مردم این شهر دیدار و گفت وگوی رو در رو و بی واسطه داشت.

در ادامه نیز به به مقام شامخ شهیدان در سه قلعه ادای احترام کرد و در شواری اداری این بخش شرکت کرد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در جمع نمازگزاران جمعه سه قلعه اظهارداشت: خوشبختانه با شروع به کار دولت سیزدهم شاهد برنامه‌ها و پروژه های جدید در سطح کشور هستیم.

به گفته وی پروژه های راه‌آهن، انتقال آب از دریای عمان، آبرسانی به روستاها، تأمین مسکن و بهبود وضعیت جاده ها از مهم ترین این پروژه های حیاتی در خراسان جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این نکته که خراسان جنوبی به واسطه عقب ماندگی‌ های سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته، تصریح کرد: خراسان جنوبی در مقایسه با استان‌های دیگر از پیشرفت اندکی برخوردار است و در حوزه زیرساختی ضعف هایی دارد.

قناعت احداث خطوط راه آهن را در استان به عنوان پروژه ای حیاتی و مؤثر در ارتقای وضعیت اقتصادی و تحول آفرین نام برد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده ،راه آهن استان با تأمین منابع مستقیم و ردیف بودجه ویژه از طریق فروش نفت در حال اجراست.

وی در ادامه موضوعات و مطالبات جدی مردم استان شامل جاده‌ها و تأمین آب را یادآور شد و اظهار کرد: در زمینه جاده‌ها و احداث باند دوم بودجه های خاصی به استان تعلق گرفته است.

به گفته وی عملیات اجرایی پروژه انتقال آب دریای عمان نیز با رایزنی‌های انجام شده در حال اجراست و هم اکنون وضعیت استان در مرحله سوم مسیرسازی است و ان شاء الله در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ وارد فاز لوله گذاری خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه یکی از موضوعات و مطالبات مردم بخش سه قلعه را احداث محور سه قلعه به دیهوک عنوان کرد و گفت: این محور با محدودیت‌های قانونی مواجه است و تاکنون چند جلسه با معاونت عمرانی برگزار شده ولی نگاه ما به این پروژه مثبت است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ در جلسه شورای اداری تصمیم خوبی برای این محور اتخاذ شود.

قناعت سپس به اقدامات و تلاش‌های قابل توجه دولت در بخش سه قلعه اشاره کرد و با ارائه گزارشی خاطرنشان کرد: در دو ساله اخیر ۷ هزار میلیارد تومان برای بهبود وضعیت راه‌های بخش سه قلعه و شهرستان سرایان هزینه شده است.

وی اجرای پروژه‌های بر زمین مانده شامل گود باستانی، انتقال آب به روستا های عشایری و بخش سه قلعه، آسفالت ۴۸هزار متر معابر روستایی و احداث خط انتقال گاز برای پایداری گاز بخش سه قلعه و روستای زنگویی را از جمله این پروژه ها در بخش سه قلعه عنوان کرد.

استاندار خراسان جنوبی با طرح یکی از مشکلات اساسی خراسان جنوبی مبنی بر خط انتقال گاز به استان و نیز بخش سه قلعه یادآور شد: خراسان جنوبی به دلیل تعریف یک خط انتقال گاز از خراسان رضوی همواره با شروع سرما و مصرف بالا دچار محدودیت بود درحالی که دیگر استان‌ها از چند طرف خط انتقال داشتند و ادامه این روند ضمن ایجاد مشکلات عدیده در استان، تعطیلی واحد های تولیدی را به‌ همراه داشت.

قناعت گفت: با پیگیری‌های انجام شده کلنگ زنی خط انتقال جدید از نهبندان به استان انجام شد و فاز دوم آن با ۸ هزار میلیارد تومان معادل اعتبارات پروژه های عمرانی دوساله استان در حال اجراست.

به گفته وی این پروژه در هفته دولت یا دهه فجر سال آینده به بهره برداری خواهد رسید ومشکلات تأمین گاز خانگی و صنعتی و مناطق مرزی مرتفع خواهد شد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار