معاون پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان از وقوع پدیده گرد و خاک در استان خبرداد و گفت: کانون این گرد و خاک خارجی بوده و از ترکمنستان وارد گلستان شده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶ 17 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، در ساعاتی پیش حجم شدید طوفان گرد و خاک وارد استان گلستان شد که باعث کاهش شدید دید افقی در نقاط مختلف استان گلستان شده است.

شدت این طوفان گرد و خاک به حدی است که باعث نگرانی برخی از مردم در استان گلستان شده است.

محمود محمد قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: اولین جبهه سامانه کم فشار از ظهر امروز از سمت شمال غرب وارد استان شد.

معاون پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان افزود: با توجه به افزایش سرعت باد در منطقه بالکان ترکمنستان که با خیزش گرد و خاک همراه بود، این گرد و خاک از اینچه برون وارد استان شد و تا نواحی گنبدکاووس و جنوب شرق استان توسعه یافت.

وی بیان کرد: غلظت گرد و غبار با کاهش سرعت باد بیشتر شد و دید افقی را در برخی از نقاط به شدت کاهش داده است.

محمدقلی پور اضافه کرد: به تدریج شرایط در حال بهبودی است و از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گلستان گفت: جبهه دوم این سامانه تا دقایق دیگر از سمت غرب وارد استان خواهد شد و با توجه به بار رطوبتی که دارد از سمت غرب تا شرق استان در طول محور کوهستان شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، و بارش پراکنده باران و مه خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه از اوایل امشب فعال شده و به تدریج تا بامداد از شدت آن کاهش می‌یابد.

محمدقلی پور بیان کرد: از بامداد فردا به تدریج با عبور این جبهه جوی آرام در استان حاکم خواهد شد و این شرایط تا روز دوشنبه در استان ادامه دارد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار