اگر اهل گردش در داخل ایران هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب درباره جاهای دیدنی اصفهان را از دست ندهید!
کد خبر: ۱۱۳۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹ 19 November 2023

8 تا از بهترین جاهای دیدنی اصفهان

اصفهان نصف جهان است؛ یکی از مشهورترین نقل‌قول‌هایی که درباره این شهر وجود دارد. اصفهان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران بوده و به سبب پایتختی در دوره صفوی بناهای باشکوه بسیاری در آن ساخته شده است.

احتمالاً اسم بسیاری از این بناها را شنیده‌اید، ما تنها قصد داریم اطلاعاتی بیش‌تر درباره بناهای مختلف اصفهان از سی‌وسه‌ پل تا عالی‌قاپو در اختیار شما قرار دهیم تا با خیالی راحت‌تر برنامه سفر اصفهان خود را برنامه‌ریزی کنید. اگر اهل گردش در داخل ایران هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب درباره جاهای دیدنی اصفهان را از دست ندهید!

1.    میدان نقش جهان؛ یک جهان در اصفهان

میدان نقش جهان یکی از زیباترین میدان‌هایی است که می‌توانید در تمام دنیا مشاهده کنید. میدان با یک بازار بزرگ دو طبقه پوشیده شده و یک مسجد و دو کاخ تاریخی در محوطه میدان قرار دارد.

خود میدان نیز شامل یک حوض بسیار بزرگ است که انعکاس بناها در داخل آب جلوه‌ای فوق‌العاده به آن بخشیده است. فرقی نمی‌کند به صورت شخصی یا با تور اصفهان به این شهر سفر کنید، میدان نقش جهان را در صدر فهرست بازدید خود بگذارید.

2.    کاخ عالی‌قاپو؛ سفر به دوران صفوی

کاخ آلاقاپو که به نام عالی قاپو شناخته می‌شود که به معنی بنای رنگارنگ است. این بنا در دوره صفوی ساخته شده و تقریباً هر پادشاه بخشی از آن را تکمیل کرده است. در دوران صفوی عالی قاپو یکی از کاخ‌های دربار بوده و بخشی از دولت صفوی در آن مستقر بوده‌اند.

این بنا شامل 6 طبقه است که معماری جذاب و زیبای آن چشم‌نواز است و از طرفی دیدی عالی به میدان نقش جهان دارد.

3.    مسجد شیخ لطف‌الله؛ تلاقی رنگ و نور

مقابل عمارت عالی قاپو یکی از شاهکارهای معماری جهان قرار دارد؛ مسجد شیخ لطف‌الله که دو دهه برای ساخت آن زمان صرف شده. این مسجد به دستور شاه عباس اول و به عنوان یک مسجد خصوصی برای خاندان سلطنتی ساخته شده است.

نام مسجد نیز از عنوان امام جماعت آن شیخ لطف‌الله که یکی از بزرگ‌ترین عالمان دوران صفوی اخذ شده است. کاشی کاری عالی، بنایی بدون نقص و ترکیب شور و عرفان از جمله توصیفاتی که بسیاری از بازدیدکنندگان این مسجد بر زبان می‌آورند.

4.    سی و سه پل اصفهان

سی و سه پل یا پل الله وری خان یکی از زیباترین پل‌هایی است که در دنیا وجود دارد. عموماً جاهای دیدنی اصفهان را با سی و سه پل به خاطر می‌آورند.

این پُل نیز در زمان سلطنت شاه عباس صفوی ساخته شده و برای آیین مذهبی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. عبور رودخانه زاینده‌رود در سال‌های گذشته از زیر این پُل جلوه‌ای دیدنی به آن می‌بخشید که امروزه با توجه به کم‌آبی زاینده‌رود کم‌تر قابل مشاهده است.

8 تا از بهترین جاهای دیدنی اصفهان

5.    کلیسای وانگ اصفهان؛ یکی از جاهای دیدنی اصفهان

در دوران شاه عباس بخشی از ارمنی‌های ساکن عثمانی یا ترکیه امروزی به ناچار به ایران و اصفهان مهاجرت کردند. در منطقه جلفای نو برای این مهاجران تازه یک کلیسای بسیار زیبا با نقاشی‌های شگفت‌انگیز و ترکیبی از مینیاتور ایرانی ساخته شد. کلیسای وانگ همچنان یکی از زیباترین کلیساهای ساخته شده در تاریخ ایران است.

6.    کاخ چهلستون اصفهان

کاخ چهل‌ستون بیش از 67 هزارمتر وسعت دارد و از بناهای بسیار زیبای اصفهان است. این کاخ نیز در زمان پادشاهی شاه عباس صفوی ساخته شده و محل ملاقات او با سفرای خارجی بوده. با توجه به اهمیت کاخ، سعی شده که جلال و جبروت سلطنت صفوی در تمام بخش‌های مختلف کاخ نمایان باشد.

7.    منارجنبان؛ پدیده عجیب معماری ایرانی

احتمالاً یکی از عجیب‌ترین معمارهای دنیا متعلق به منارجنبان است. این بنا بر مقبره عمو عبدالله کرلادانی یکی از عرفا عصر صفوی ساخته شده و دلیل شهرت آن این است که هرگاه یکی از منارهای این بنا به حرکت در بیاید، مناره دیگر نیز حرکت می‌کند.

8.    هتل عباسی؛ بزرگ‌ترین هتل موزه دنیا

فکر کنید همین حالا بتوانید اقدام به رزرو هتل در اصفهان آن‌هم مربوط به زمان صفوی بکنید! هتل عباسی یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های باقی‌مانده دنیاست که همچنان پذیرای مهمانان است. معماری این بنا در زمان صفوی انجام شده و به عنوان کاروانسرا مورد استفاده قرار می‌گرفته. پس از گذشت سالیان دراز این کاروانسرا و مهمانخانه تبدیل به یک هتل با همان معماری شده و کماکان پذیرای مسافران است. احتمالاً چیزی که بیش‌تر از همه شما را مجذوب این هتل کند، معماری کهن و بافت سنتی آن است که حس یک اقامت در دوران صفوی را به شما می‌دهد.

8 تا از بهترین جاهای دیدنی اصفهان

جاهای دیدنی اصفهان تمام نمی‌شود!

در این مقاله به معرفی 8 تا از معروف‌ترین جاهای دیدنی اصفهان پرداختیم. اگر قصد سفر به اصفهان را دارید پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات بیش‌تر را در مقاله جای دیدنی اصفهان مطالعه کنید. اصفهان شهری است که می‌تواند متفاوت‌ترین اقامت خود را در آن تجربه کنید. بناهای باشکوه، غذاهای جذاب و صنایع دستی عالی از جمله ویژگی‌های متمایز اصفهان است. پیشنهاد می‌کنیم حتماً یک سفر کوتاه به اصفهان داشته باشید!

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار