بازرس کل استان فارس از استرداد 58 هزار متر مربع اراضی مرغوب شهری شیراز به دولت پس از 38 سال با ورود بازرسی این استان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ 19 November 2023

تابناک فارس به نقل از  روابط عمومی بازرسی کل استان فارس، کاظم اکرمی در تشریح این خبر گفت: با توجه به اطلاعیه واصل شده در سال 1365 میزان 5/8 هکتار اراضی ملی کیان‌آباد شیراز برای کشت علوفه به فردی واگذارشده بود با توجه به اینکه واگذاری به‌صورت قرارداد اجاره با مهلت اعتبار 5 ساله بوده و در سال 1370 مهلت آن منقضی شده بود، متصرفین بدون اخذ مجوز قانونی با یک قرارداد موقت واگذاری، اقدام به تغییر کاربری گسترده، قطعه‌بندی، خیابان‌کشی و ساخت‌وساز غیرمجاز و فروش اراضی به غیر کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه پس از اثبات غیرقانونی بودن اقدامات، گزارش کیفری تهیه و به مرجع قضایی ارسال شد و در حال رسیدگی است، بیان کرد: همچنین به مدیرکل جهادکشاورزی استان فارس پیشنهاد شد تا موضوع قرارداد واگذاری برای خلع ید در کمیسیون مربوطه مطرح شود.

بازرس‌کل استان فارس اظهار کرد: این موضوع در شورای هیأت هفت نفره، مطرح و با توجه به گزارش سازمان بازرسی و به دلیل تخلف از مفاد قرارداد اجاره و عدم توجه به اخطارها، رأی به فسخ قرارداد و استرداد زمین مورد اشاره صادر شد.

گفتنی است اراضی یاد شده بیش از 5 هزار میلیارد ریال ارزش دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار