بوشهر- ایرنا- عضو هیات مدیره نظام پرستاری استان بوشهر گفت: برای خدمت دهی مناسب به بیماران و کاهش مشکلات کمبود نیرو، این استان به ۴۰۰ پرستار جدید نیاز دارد.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱ 19 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالرسول عباسی اظهار کرد: کمبود نیروی پرستار در مراکز درمانی استان بوشهر به گونه‌ای است که هم اینک به ازای هر تخت بیمارستانی ۱.۲ پرستار وجود دارد این درحالی است که براساس استاندارد حداقل باید ۱.۸ نیرو وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: هرچند مشکلات معیشتی و اضافه کار از دغدغه‌های جامعه پرستاری است، اما کمبود نیرو سختی کار این قشر را مضاعف کرده است.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: مجوز جذب پرستار نباید محدود به شاغلان این بخش باشد که منجر به تبدیل وضعیت پرستاران شود بلکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی و سایر دستگاه‌های مرتبط مجوز استخدام نیروی جدید برای رفع کمبود نیازمندی‌های این بخش را صادر کنند.

عباسی تصریح کرد: "پرستار پیگیر" یکی از طرح‌های موفق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که با اجرای آن مبلغ هنگفتی به اقتصاد سلامت و کاهش هزینه‌های بیماران کمک می‌کند.

وی ادامه داد: هم اینک طرح پیگیر پرستار در همه ۱۰ بیمارستان دانشگاهی استان بوشهر در حال اجرا است.

عضو هیات مدیره نظام پرستاری استان بوشهر گفت: براساس این طرح پس از ترخیص بیمار به مدت یکماه پرستار نحوه مصرف دارو، زمان مراجعه به پزشک، تعویض پانسمان و کشیدن بقیه را از طریق تماس تلفنی به خانواده وی یادآوری می‌کند که این امر افزون بر رضایت مندی بیماران باعث کاهش مراجعه‌های غیر ضرور به مراکز درمانی نیز می‌شود.

وی افزود: این طرح در مرحله نخست برای بیماران قطع عضو، سکته‌های قلبی و مغزی و دیابت اجرا شده و در آینده شمار بیشتری از بیماری‌ها را شامل خواهد شد.

عباسی ارتقای سطح سواد سلامت مردم را ضروری دانست و اضافه کرد: آخرین ویرایش دستورالعمل تعرفه پرستاری در شهریورماه ابلاغ شده و هماهنگی‌های لازم با مدیران پرستاری بیمارستان‌ها مسئولین سیستم اطلاعات بیمارستان (HIS) و فن آوری اطلاعات (IT) بیمارستان‌ها و دانشگاه جهت اجرای هرچه بهتر کارانه تعرفه پرستاری انجام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه قانون تعرفه پرستاری نوپاست و نیاز به بازخورد‌های محیطی و نظر کارشناسان مربوطه در حوزه اقتصاد سلامت جهت اصلاحات مورد نیاز دارد، ایرادات دستورالعمل مربوطه به مرور زمان مرتفع و باعث ایجاد رضایت‌مندی در پرداخت‌های پرسنلی می‌شود.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به برگزاری انتخابات نظام پرستاری و انجام انتخابات هیات مدیره ها، روسای هیات مدیره‌ها تعامل و ارتباط مستمر و بیشتر با مدیران پرستاری در راستای حل مشکلات این قشر زحمتکش داشته باشند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار