رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه این استان از مناطق پیشرو در رفع تداخلات و تثبیت مالکیت اراضی در کشور است، گفت: در کمتر از یکسال گذشته بیش از ۴۹۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی رفع تداخل شده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶ 20 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، علی چاله‌چاله اظهار کرد: رفع تداخلات اراضی کشاورزی از با اهمیت‌ترین مباحث پیگیری شده در سطح کشور است و به تبع در استان نیز جزو مقوله‌های مهم به شمار می‌رود که ما نیز بر همین اساس به جد دنبال تکمیل آن هستیم.

وی افزود: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون در همین راستا این طرح در هزار و ۱۸۷ پلاک به مساحت ۴۹۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: طی یک سال اخیر طرح رفع تداخلات اراضی به صورت جدی پیگیری شده و در این راستا خوشبختانه استان کرمانشاه در طرح رفع تداخل اراضی با پیشرفت ۹۰ درصدی جزو استان‌های پیشرو در کشور است.

چاله‌چاله افزود: سال گذشته استان کرمانشاه با ۱۲ درصد پیشرفت در رفع تداخل اراضی در جایگاه ۲۶ کشور قرار داشت.

وی با بیان اینکه طی یکسال اخیر هر هفته کمیسیون رفع تداخل به صورت منظم با حضور اعضا برگزار شده و مصوبات آن به طور جدی پیگیری شده است گفت: تمام تلاش و همتمان را بکار گرفته ایم تا پایان آذر ماه امسال پلاک‌های مشمول طرح، رفع تداخل شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد که با رفع تداخلات اراضی کشاورزی در استان تمام اراضی بین دولت و مردم، مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی وضعیت مشخصی پیدا کند.

چاله‌چاله برنامه ریزی منسجم جهت تفسیر عکس‌های هوایی دهه ۴۰، ساماندهی حدود پلاک‌های استان، بارگذاری اطلاعات و داده‌های مکانی پلاک‌های رفع تداخل در سامانه cms، دعوت از کارگروه‌های شهرستان‌های ضعیف در خصوص شناسایی نقاط ضعف و تقویت امکانات آن‌ها و تمرکز نیرو‌های فنی مهندسی و ممیزی اداره کل در تفسیر نقشه‌ها و عکس‌ها و حدنگاری امور اراضی و بررسی پرونده‌ها را از جمله اقدامات انجام شده در این راستای در استان عنوان کرد.

وی از تمام مردم استان درخواست کرد که برای حفاظت از اراضی کشاورزی برای نسل‌های آینده در جهت جلوگیری از خُرد شدن اراضی کشاورزی مشارکت کنند و تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی ۱۳۱ گزارش دهند.

 رفع تداخلات اراضی کشاورزی مربوط به ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید است که رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی کشور و آیین نامه و شیوه نامه اجرایی آن اختیارات وسیعی به مرجعی تحت عنوان «کمیسیون رفع تداخلات» واگذار کرده و هدف آن نیز رفع تداخلات در حوزه اراضی، ایجاد مرجع واحد برای رسیدگی به اختلافات ناشی از نوعیت اراضی و در نهایت رفع موانع تولید و بهبود وضعیت اقتصادی است.

بر همین اساس سازمان جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف شده اند که درباره رفع تداخلات مالکیتی موازی اراضی اقدام کنند.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار