کد خبر: ۱۱۳۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸ 21 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست با اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه بازنگری در قانون نظام مهندسی و آیین نامه های اجرایی آن نیاز امروز کشاورزی استان است، گفت: آینده کشاورزی به آینده نظام مهندسی گره خورده است.

وی با اشاره به اینکه هرگونه مانع زدایی در حوزه کشاورزی را به شدت مورد حمایت قرار می‌دهیم، افزود: مراکز جهاد کشاورزی استان باید به بخش غیردولتی سپرده شود و جهاد کشاورزی نقش حاکمیتی بر آن داشته باشد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: نظام مهندسی باید برای پیشبرد امور کشاورزی استان برنامه داشته باشد و کمبود نیروهای بخش کشاورزی را جبران کند.

این مسوول با بیان اینکه قرارداد خدمات مشاوره ای توسط نظام مهندسی با کشاورزان منعقد شود و از تجربه سایر استان ها نیز در این رابطه استفاده شود، گفت: برای غیردولتی کردن خدمات قابل واگذاری هرچه فرصت ایجاد کنیم و ظرفیت جدید تعریف کنیم مورد حمایت سازمان جهاد کشاورزی مازندران قرار می گیرد.

مؤمنی بیان کرد: هرگونه فرآیند و خدمات مهندسی حوزه کشاورزی باید توسط نظام مهندسی صورت گیرد و جلوی هرگونه تعارض منافع در این بخش گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت علمی بر عرصه های تولیدی استان در حیطه وظایف نظام مهندسی است و این نقش باید برجسته و پررنگ شود، ادامه داد: توسعه حوزه های فعالیت نظام مهندسی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود‌.

مومنی با طرح این سوال که نظام مهندسی در حوزه آب و خاک و امور زمین در کجای کار قرار دارد؟ گفت: چرا در بسیاری از امورات کشاورزی استان نقش نظام مهندسی کمرنگ است؟

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: به هر میزان که نظام مهندسی پای کار بیاید به همان میزان مورد حمایت قرار می گیرد.

این مسوول با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی باید فارغ التحصیلان کشاورزی استان را آماده کار در عرصه‌های تولیدی استان کند و از لحاظ فنی و کارشناسی آموزش علمی دهد، گفت: توسعه دانش‌بنیان کشاورزی وظیفه ذاتی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است و مهندسی کردن کشاورزی بر عهده نظام مهندسی است.

مؤمنی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به نظام صدور پروانه تبدیل شده است و از همه وظایف اصلی خود غافل شده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار