رییس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری اصفهان گفت: این استان به حدود ۸۰۰ تا یکهزار نیروی پرستار جدید نیاز دارد و باید تدابیر و تمهیدات لازم برای جذب این تعداد پرستار اتخاذ شود.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲ 19 November 2023

علیرضا فرقدانی به مناسبت روز پرستار افزود: در زمان حاضر حدود ۱۳ هزار پرستار در مراکز دولتی و غیر دولتی استان اصفهان فعالیت دارند اما ما با کمبود در این حوزه مواجه هستیم و باید جذب و پذیرش نیروها افزایش یابد.

وی اظهار داشت: با توجه به کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات بزرگ جامعه پرستاری، شیفت های کاری زیاد و اضافه کاری‌های اجباری است که سبب وارد شدن خسارت هایی به این افراد می‌شود.

فرقدانی با بیان اینکه اضافه کاری‌های زیاد سبب کاهش توان پرستاران می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از پرستاران بطور میانگین در ماه ۷۰ تا ۹۰ ساعت اضافه کاری اجباری دارند که میزان سنگینی است.

رییس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری استان اصفهان به برخی دیگر از مشکلات و مسائل جامعه پرستاری اشاره و اضافه کرد: میزان جذب و پذیرش پرستار در برخی از بیمارستان ها مانند تامین اجتماعی کمتر است و از طرفی پرستاران در بخش خصوصی نیز با نبود امنیت شغلی مواجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه پرستاران در دوران کرونا با از جان گذشتگی به مردم خدمات‌رسانی کردند و نشان دادند همواره در خط جهاد سلامت است، گفت: زحمات آنها نباید فراموش شود و رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور نیز همواره بر احقاق حقوق آنها تاکید داشته اند.

فرقدانی با اشاره به اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از حدود ۱۵ سال پیش پایه‌گذاری شد، خاطرنشان کرد: این قانون پس از فراز و نشیب های زیاد سرانجام در دولت سیزدهم اجرایی شد اما در ابتدا با مسائلی همراه بود بطوری‌که میزان پرداختی‌ها برای تعدادی از پرستاران بسیار خوب و برای برخی مناسب نبود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار