استاندار تهران در پیامی فرا رسیدن هفته بسیج را تبریک گفت و افزود: هفته بسیج تمام شدنی نیست نام بسیج یادآور خاطره عزیزترین نهاد و بزرگترین مردان تاریخ ماست، نهادی که به تعبیر امام راحل تشکیل آن «یقینا از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی و شجره طیبه و درخت تناور» بود.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 22 November 2023

به گزارش تابناک تهران، علیرضا فخاری روز چهارشنبه در پیام خود به مناسبت آغاز هفته بسیج آورده است: بسیج، دیوان شعر انقلاب اسلامی است که پیر جماران در اوج شعله‌های آتش جنگ تحمیلی، سرود و به زیور طبع و چاپ پایداری و مقاومت بسیجیان آراسته شد.

دیوانی که پر از غزل‌های عاشقانه وداع فرزندان و همسران و پدران و غربت اشک و آه مادران و یتیمان است، دیوانی که پر از قصیده‌های بلند اسارت، سوختن و ساختن و انتظار و مشحون از مثنوی حماسه‌ها و رشادت‌ها و شهادت‌هاست، دیوانی که سوز ابیاتش، دل دو بیتی‌های باباطاهر را آتش می‌زند و جگر رباعی‌های خیام را کباب می‌کند، دیوانی که قطعه‌های زمینی «بهشت زهرا» یش با پاره‌هایی از بهشت و ملکوت خدا برابری می‌کند.

طنین بانک خوش عاشقی رسد به گوش بیا به مدرسه عشق ثبت‌نام کنیم و بسیجی مفسّر اندیشمند حماسه حسینی است. شاگرد مدرسه عشقی که دست تک تک تکالیف استاد پیرش را می‌بوسد. مجنونی که در دشت شیدایی و عمل و بیابان‌های غربت با قلم اندیشه و اسلحه‌اش مشق نام لیلی را تمرین می‌کند و قهرمانی که در گود ورزش باستانی‌اش علی‌گویان به گرد تکلیف، وظیفه و حق می‌چرخد. «بسیجی کسی است که نورش، خورشید را، موجش دریا را، استواریش کوه را، عزمش آهن را، وسعت روحش جهان را، صفتش واژه‌ها را، بی‌نامیش نام را، سوزش آتش را، سرعتش باد را و شهره‌اش تمام اسطوره‌ها را خجل کرده است».

بر خود واجب دانستم این هفته مبارک و عزیز را به یکایک عزیزان خود در مجموعه استانداری تهران تبریک و تهنیت عرض نوده و از خداوند متعال توفیقات روز افزون را مسئلت نماییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار