افتتاح مترو، مطالبه ۱۸ ساله مردم شهر جدید پرند است. به گفته علیرضا زاکانی شهردار تهران، مترو «آماده افتتاح» می‌باشد و زمان دقیق آن در «هیات دولت مشخص شده» است.
کد خبر: ۱۱۳۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ 22 November 2023

به گزارش تابناک تهران، مترو، مطالبه ۱۸ ساله مردم شهر جدید پرند است، علیرضا زاکانی شهردار تهران یکم آذر ماه از «تعیین زمان افتتاح مترو در هیات دولت» خبر داد.

محسن هرمزی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران میزان تردد روزانه بین شهر پرند و تهران را «براساس آمارهای ترافیکی، ۳۰ تا ۴۰ هزار» اعلام کرد و به گفته وی «عمده این افراد از وسایل حمل و نقل شخصی برای طی این مسافت استفاده می‌کنند».

مطالعات مربوط به احداث خط متروی تهران - پرند از سال ۱۳۸۴ آغاز و در سال ۱۳۹۱ برای گام‌های اجرایی به شهرداری تهران واگذار شد و زمان بهره‌برداری از آن هر بار به به دلیل عدم تکمیل پروژه توسط مسئولان به تعویق افتاد.

از سال ۱۳۹۱ مردم شهر جدید پرند بیش از ۲۵ بار وعده افتتاح مترو را از زبان مسئولان شنیده‌اند، که در آخرین اظهار نظرها علیرضا زاکانی شهردار تهران در ۱۵ آبان ۱۴۰۲ «پایان آبان ماه» را زمان رسیدن «به مرحله بهره‌برداری» از مترو پرند اعلام کرده بود.

یکی از دلیل های عدم افتتاح مترو پرند به گفته علیرضا فخاری استاندار تهران، ایجاد مشکل «در حوزه‌های انتقال و تاسیسات مرتبط با برق» بود، البته وی می‌گوید «تجهیزات جانبی که در حوزه سیگنالینگ و غیره نیاز بوده برای این پروژه تامین شده است» و «ایستگاه مترو پرند مراحل پایانی کار را طی می‌کند».

روابط‌ عمومی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «پنجشنبه ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲ تست گرم در مورد خط و ایستگاه مترو پرند با موفقیت انجام شد».

 

عکس| تصویر ضبط شده توسط یکی از شهروندان از تست گرم مترو پرند

به گفته آرش صیادی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند «تمامی نواقص متروی پرند رفع شده و آماده افتتاح و مسافرگیری است». فرماندار رباط کریم می گوید «هنوز روز دقیق افتتاح مترو پرند مشخص نشده است». این افتتاح قرار است با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار